|
|
کدخبر: ۱۶۵۰۵۲

یورو نیوز: با وجود افزایش اخیر

خبرگزاری تسنیم: یورو نیوز با اشاره به افزایش قیمت سوخت در ایران نوشت: قیمت بنزین در این کشور به معادل ۰.۲۸ یورو در هر لیتر رسیده که حتی با وجود این افزایش همچنان یکی از ارزان ترین نرخ ها در جهان است.

به گزارشخبرگزاری تسنیمپایگاه اینترنتی یورو نیوز طی گزارشی نوشت: در حالی که دولت ایران تلاش دارد تا یارانه های اختصاص داده شده به کالاهای مختلف را کاهش دهد، قیمت سوخت در این کشور یک شبه ۷۵ درصد افزایش یافته است.
این افزایش بیشترین افزایش در بین رشد قیمت های اخیر گاز و برق بوده است.
حتی با وجود این افزایش، قیمت سوخت در ایران همچنان در بین کشورهای مختلف جهان یکی از ارزان ترین نرخ ها را دارد.
قیمت بنزین نیمه یارانه ای که هر یک از رانندگان ایرانی ماهانه ۶۰ لیتر از آن دریافت می کنند، از ۴۰۰۰ ریال به ۷۰۰۰ ریال معادل ۰.۲۰ یورو در لیتر افزایش یافته است.
قیمت بنزین آزاد غیر سهمیه ای نیز از ۷۰۰۰ ریال به ۱۰ هزار ریال معادل ۰.۲۸ یورو در هر لیتر رسیده است.
یک راننده تاکسی در تهران با ابراز گلایه نسبت به این اقدام دولت گفت: «آنها باید به ما بنزین یارانه ای بدهند و سهمیه خودروهای شخصی را کم کنند. قیمت بنزین باید حتی دو یا سه برابر شود، اما تنها برای خودروهای شخصی نه برای تاکسی ها. ما به مردم و جامعه خدمت می کنیم.»
یک شهروند دیگر تهرانی در این باره اظهار داشت: «من فکر می کنم ما باید کمتر مصرف کنیم. بسیاری از مردم خودروهای شخصی را برای کار و تفریح می رانند. من فکر می کنم ما باید از حمل و نقل عمومی بیشتر استفاده کنیم، اما مسئولان نیز باید خدمات را افزایش دهند.»
هدف اصلی از کاهش یارانه سوخت، انتقال منابع اختصاص یافته به این منظور برای مقابله با نرخ فزاینده بیکاری در کشور اعلام شده است.
پیش بینی می شود که افزایش قیمت حامل های انرژی، تلاش های دولت حسن روحانی برای مهار تورم را تحت تاثیر قرار دهد، اما دولت امیدوار است با این اقدام به طور کلی اقتصاد آسیب دیده ایران از تحریم های غرب را ترمیم نماید.
دولت حسن روحانی در حال مذاکره برای کاهش تحریم ها در مقابل تعطیلی بخش هایی از برنامه هسته ای این کشور است.
انتهای پیام / / ۱۵۳

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار