|
|
کدخبر: ۱۶۵۱۴۳

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بازار سرمایه اکنون براساس تولیدات داخلی است همچنین سایت های یاهو و گوگل مبنی بر اقتصاد دانش بنیان هستند و مقوله اقتصاد دانش بنیان را مدنظر قرار داده اند.

به گزارش خبرنگار قضاییخبرگزاری تسنیم، صالح آبادی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در همایش مالکیت معنوی و نقش آن در توسعه اقتصادی اظهار داشت: موضوع اقتصاد دانش بنیان بر هیچ کس پوشیده نیست و بارها در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری به آن توجه خاص شده است؛ اقتصاد دانش بنیان آرزوی نظام و کشور است. در واقع به جای این که اقتصادمان متکی بر نفت و تولیدات نفتی باشد، شاهد رشد اقتصادی از طریق نوآوری باشیم و به اقتصاد دانش بنیان دست یابیم.

وی ادامه داد: برای دستیابی به اقتصاد دانش بنیان باید زیرساخت ها فراهم شده و به عنوان بازار سرمایه روی آن کار دقیق صورت گیرد که البته در این راستا جلسات متعددی برگزار کردیم تا ارتباطی بین بازار سرمایه و مبحثمالکیت فکری برقرار کنیم.

صالح آبادی افزود: یکی از مهم ترین موضوعات در راستای اقتصاد دانش بنیان، تأمین منابع مالی است به طور مثال یک فرد اختراعی دارد که باید ابتدا منابع مالی آن تأمین شده و به تجاری سازی دست یابیم؛ موضوع دیگر موضوع برند بوده که امروز در دنیا روی آن کارهای بسیاری انجام می گیرد و اقتصادهایی برمبنای آن انجام می شود که موضوع برند همه آشنایی دارند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بازار سرمایه اکنون براساس تولیدات داخلی است، بخش خدمات نیز جزو بازار سرمایه بوده و می توان از جمله آن به مخابرات اشاره کرد ولی اقتصاد دانش بنیان و برند کم تر در بازار سرمایه ظهور و بروز داشته است.

وی اظهار داشت: شرکت مک دونارد در آمریکا در بسیاری از کشورهای دنیا وجود دارد و به خاطر اسم آن از این فست فود استفاده می کنند که هر فردی هر غذایی که می خورد یک مبلغی به آن شرکت واریز می کند بنابراین این شرکت از برند خود استفاده می کند.

وی بیان کرد: سایت های یاهو و گوگل مبنی بر اقتصاد دانش بنیان است که اگر ما مقوله اقتصاد دانش بنیان را بشناسیم متوجه می شویم که این اقتصاد در راستای توسعه حرکت می کند؛ همچنین باید بین دانشگاه و صنعت ارتباط برقرار شود که البته در این زمینه جلسات متعدد برگزار کردیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهاردار اظهار داشت: هر جا عرضه ایجاد شد در مقابل آن تقاضا رخ دهد چرا که این امر باعثمی شود معامله و بعد بازار شکل گیرد.

وی ادامه داد: بازار دارایی فکری موضوعی است که در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جلسات متعددی در این خصوص شکل گرفته و بازار دارایی فکری ایجاد شده است؛ صاحبان دارایی فکری ایده خود را به بازار عرضه کرده و در قالب مشخص مشارکت و در تجاری سازی ایده خود را ایفا می کنند.

صالح آبادی ادامه داد: ارتباط بین دانشگاه و صنعت نیز از سوی مقام معظم رهبری به آن توجه خاص شده است؛ بحثبرند نیز در دنیا توسط بسیاری از بنگاه ها رویش کار می شود. امکان اجازه از برند می تواند در بازار دارایی فکری رخ داده و برای این که برند حفظ شود باید کیفیت کالا افزایش یابد چرا که اگر محصول بد باشد اسم برند را خراب می کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار