|
|
کدخبر: ۱۶۵۲۴۶

خبرگزاری تسنیم: معاون آسیا و اقیانوسیه وایپو به نمایندگی از طرف رئیس سازمان جهانی مالکیت معنوی گفت: واگذاری علایم تجاری تحت لیسانس از فرار مغزها جلوگیری می کند.

به گزارش خبرنگار قضاییخبرگزاری تسنیم، محمدحسین معید الدین افزود: اطلاع از نقش آی پی در توسعه اقتصادی، درآمد، شغل و جلب سرمایه گذاری خارجی در ایران شناخته شده است و به آن توجه دارند.

وی ادامه داد: ظرف ۱۵ سال مخترعان ایرانی از ۴۴ کشور توانستند اختراع خود را ثبت کنند همچنین بیش از ۲۰ علائم تجاری در عرصه بین المللی به ثبت رسیده است که به افزایش توسعه اقتصاد کشور کمک می کند.

رئیس سازمان جهانی مالکیت معنوی گفت: گروهی ۲۰ نفره در سال هایی که آقای نهاوندیان سرکار بود برای مذاکره و از متخصصان تشکیل شده بود که تحولات بسیاری را پیش رو آورد.

*پیام مدیرکل سازمان جهانی مالکیت معنوی

پیام دکتر فرانسیس گری مدیرکل سازمان جهانی مالکیت معنوی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی مالکیت معنوی به شرح زیر است.

هرسال ما روز جهانی مالکیت معنوی را در ۲۶ آوریل به عنوان فرصتی برای بحثدرباره نقش مالکیت معنوی در رابطه با نوآوری و خلاقیت جشن می گیریم. موضوع امسال ما از این قرار است: فیلم سینمایی: یک شور جهانی.

فیلم های سینمایی همواره مخاطبان جهانی را مجذوب خود کرده اند. در همان نخستین فیلم های سینمایی در سراسر جهان با شیفتگی و با اشتیاق مورد تماشا واقع شده است. اخیراً، ما شاهد رشد نه تنها مخاطبان جهانی بلکه تولید جهانی بودیم. یک زمانی هالیوود هنرپیشه برجسته در تمام دنیا بود اما امروزه ما شاهد صنعت فیلم هستیم که در دنیا در حال شکوفا شدن است، از جمله بالیبود در هندوستان، نالیود در نیجریه، یا در اسکاندیناوی، آفریقای شمالی، چین یا سایر نواحی آسیا.

فیلم های سینمایی همچنین محصول مستقیم ناشی از مالکیت معنوی هستند. راجع به نحوه ساخت یک فیلم فکر کنید. شما با یک متن شروع می کنید که مالکیت معنوی یک مولف یا فیلم نامه نویس است سپس بازیگران هستند که اجرای آن ها، مالکیت معنوی خود ایشان است. بعد از آن موسیقی است که در آن آهنگسازان دارای مالکیت معنوی هستند نقش آفرینان متعدد در ایجاد یک فیلم سهم دارند و ما را قادر می سازند که به تماشای آن به عنوان یک اجرای یکپارچه و بافته شده از تعدد مالکیت معنوی بپردازیم. مالکیت معنوی اساس کل صنعت فیلم است.

تمام این نقش آفرینان که به ساخت و پخش فیلم کمک می کنند توسط یک چارچوب بین المللی حمایت می شوند. این مسئله با کنوانسیون برند در قرن ۱۹ شروع شد. همواره با کشورهای عضو، سازمان جهانی مالکیت معنوی سعی برآن دارد تا اطمینان دهد که یک چارچوب حقوقی با جهان در حال تغییر ما تنظیم می شود و کمک می کنند تا هدف اساسی آن که ایجاد مالکیت معنوی به منظور خلاقیت و نوآوری است، حفظ شود. به تازگی ما یک معاهده جدید به منظور حمایت از کارهای اجرایی هنرپیشگان اضافه کردیم به این معنا که معاهده پکن راجع به کارهای سمعی و بصری است.

در روز جهانی مالکیت معنوی امسال، از دوستداران در همه جا می خواهم که به هنگام تماشای یک فیلم در کنار شما برای لحظه ای راجع به تمام سازندگان و متبکرانی که درساخت آن فیلم نقش داشته اند بیندیشند و از شما نیز می خواهم تا راجع به چالش های دیجیتال که اینترنت برای فیلم به ارمغان می آورد فکر کنید. من بر این باورم که این نه تنها وظیفه سیاستگذاران بلکه وظیفه هر یک از ماست که این چالش ها را بررسی کرده و از خود سوال کنند.

چگونه می توان از این فرصت فوق العاده برای مردمی کردن فرهنگ و در دسترس قرار دادن آثار خلاقانه با کلیک بر روی یک موس استفاده کرد در حالی که در همان لحظه پدید آورندگان می تواند به خلق کردن، تأمین معاش خود وساخت فیلم هایی که زندگی ما را می سازند ادامه دهند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار