|
|
کدخبر: ۱۶۵۲۷۷

معاون برنامه ریزی استاندار تهران در پاسخ به تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: معاون برنامه ریزی استاندار تهران گفت: اگر در جریان بازرسی مأموران تعزیرات با افراد احتکار کننده یا کسانی که قصد احتکار دارند برخورد شود به اجناسشان چوب حراج زده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، نعمت الله ترکی بعد از پایان جلسه ستاد تنظیم بازار با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا در جریان بازرسی های خود با احتکارکنندگانی که بعضا در بازار وجود دارد برخورد شده است یا خیر، گفت: در جریان بازرسی های صورت گرفته با افراد احتکارکننده برخورد نکرده ایم اما در جلسه امروز تأکید کرده ایم که اگر تیم بازرسی ما مشاهده کنند که فروشنده ای در سطح بازار قصد احتکار دارد به شدت با وی برخورد خواهند کرد.

وی ادامه داد: تعزیرات در برخورد با چنین مواردی پای کار می ایستد و به اجناس آنها چوب حراج خواهد زد در واقع اجناس احتکارکنندگان حراج خواهد شد.

معاون برنامه ریزی استاندار تهران خاطرنشان کرد: دستورالعمل سازمان حمایت که به تازگی ابلاغ شده در دستور کار جلسه امروز قرار داشت؛ به دلیل اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها قیمت کالاها و اجناس را طبق دستورالعمل مذکور به ۲ دسته کالاهای اساسی و ضروری تقسیم کردیم.

ترکی ادامه داد: در مورد کالاهای اساسی مانند برنج، نان، گوشت و… تأکید کردیم تا پایان خرداد هیچیک از واحدهای تولیدی، توزیع و فروشندگان افزایش قیمتی نسبت به آنها نداشته باشند و اگر اتحادیه ها، انجمن های صنفی، تولیدکننده و توزیع کنندگان در مواردی فکر می کنند نیاز به تغییر قیمت وجود دارد باید آن را به صورت کتبی و رسمی به حوزه صنعت، معدن و تجارت استان تهران اعلام کنند تا نتیجه آن به ستاد تنظیم بازار ارسال شود در غیر اینصورت هر گونه اقدامی تخلف محسوب شده و با آن برخورد می شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه وضعیت افزایش قیمت اقلام مورد نیاز شهروندان به چه صورت است، گفت: برخی نهادهای دامی مانند ذرت وارداتی و جو خارجی حدود ۹ درصد افزایش و در برخی کالاهای پرمصرف نیز حدود ۳ الی ۴ درصد افزایش قیمت نسبت به سال گذشته رخ داده است.

معاون برنامه ریزی استاندار تهران خاطرنشان کرد: در گوشت قرمز افزایش قیمتی نداشتیم و گوشت مرغ نیز حدود ۱۲ درصد کاهش قیمت داشته است. خوشبختانه جوجه ریزی در سطح استان و کشور نیز حدود ۱۳ درصد افزایش یافته است.

ترکی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه برخی از برخوردهای صورت گرفته با متخلفان بازدارندگی لازم را ندارد گفت: قرار شد تیم بازرسی قبلی سازماندهی، احیا و منطقه بندی شود. همچنین ۶۰۰ بازرس ساماندهی شوند و سعی کنیم در بحثنظارت و بازرسی عملکرد رضایت بخشی ایجاد کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار