|
|
کدخبر: ۱۶۵۲۸۳

رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه حذف ثبت سفارش گامی مهم برای آزادسازی تجارت خارجی است، گفت: احیاء جوایز صادارتی فقط یک امیدواری را در نزد صادرکنندگان به وجود می آورد که عملی نیست.

اسداله عسگراولادی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، با مثبت دانستن حذف ثبت سفارش کالا، اظهار داشت: اگر مسئولان بتوانند در این رابطه درست عمل کنند تصمیم بسیار مناسبی است زیرا در اصول تجارت آزاد این گونه فعالیت ها معنی ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ثبت سفارش یک ایستگاه دردسر ساز برای فعالان تجاری کشور محسوب می شود، افزود: اگر بخواهیم همچنان تمرکز دولتی را در فعالیت های تجاری انجام دهیم وجود پروسه ثبت سفارش معنی پیدا می کند اما در شرایطی که خواستار حضور پررنگ بخش خصوصی در فعالیت های اقتصادی هستیم وجود ثبت سفارش کالا معنی خاصی ندارد.

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: حذف ثبت سفارش گامی مهم برای آزادسازی تجارت خارجی است.

عسگراولادی در رابطه با احیاء جایزه صادراتی که اخیراً از سوی وزیر صنعت مطرح شده است نیز گفت: بنده چندان به اجرای این موضع خوشبین و موافق نیستم زیرا دولت در شرایط فعلی بودجه لازم را در اختیار ندارد و حتی قادر به پرداخت بدهی های سال ۸۹ صادر کنندگان هم نیست.

وی اضافه کرد: پرداخت جوایز صادارتی باید در بودجه امسال مدنظر قرار می گرفت که با توجه به تصویب بودجه سال ۹۳ اجرای این امر به شرط وجود زمینه های مناسب به سال آینده موکول خواهد شد.

به اعتقاد رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران، احیاء جوایز صادارتی فقط یک امیدواری را در نزد صادرکنندگان به وجود می آورد که عملی نیست.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار