|
|
کدخبر: ۱۶۵۴۰۹

رئیس کانون سردفتران در پاسخ به تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: رئیس کانون سردفتران گفت: امسال سال خوبی برای الکترونیکی شدن ثبتی در کل کشور است.

به گزارش خبرنگار قضاییخبرگزاری تسنیم، محمدرضا دشتی اردکانی رئیس کانون سردفتران در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی مبنی بر این که اخیراً آقای تویسرکانی مطرح کردند که به ازای ثبت هر سند در سال ۹۳،۵ هزار تومان دریافت می کنند، اظهار داشت: در بودجه سال ۹۳ تکلیف کرده که به ازای ثبت هر سند الکترونیکی مبلغ ۵ هزار تومان دفاتر اسناد از مردم گرفته و به حساب خزانه واریز کنند که از اول سال این امر اجرایی شده است که این قانون را انجام دهند که همکاران ما همکاری خوبی را داشته و ما رصد کرده ایم که این کار انجام شده است.

وی ادامه داد: دستگاه های کار پیشخوانی که در دفاتر اسناد رسمی نصب شده اند مشکلاتی را ایجاد کرده اند چرا که وقتی کارتی کشیده می شود پول هایی که باید به حساب های مختلف برود از ۵ هزار تومان مجزاست که در این زمینه با مسئولان سازمان ثبت صحبت کرده ایم همچنین سرپرست معاونت فناوری اطلاعات سازمان ثبت اسناد همکاری بسیاری داشته و با مسئولان بانک ملی صحبت کردیم که وقتی یک سند را حساب کنند ۲ بار کارت کشیده نشود. در واقع یک بار کارت کشیده و هزینه حق التحریر و حق الثبت و مالیات نقل و انتقال با کشیدن این کارت ها صورت گیرد تا شاهد تراکنش و ترافیک شبکه و قطعی آن نشویم چرا که اگر این اتفاق رخ دهد مشکلات بسیاری را دارد.

وی در خصوص تخلف سردفتران گفت: تخلف آن ها چشمگیر نیست و می توانم به جرأت بگویم با توجه به این که عضو دادگاه تجدید نظر سردفتران هستم و پرونده سردفتران سراسر کشور به دستم می رسد تخلف سردفتران پایین بوده و بنده آن را رصد کردم. کانون سردفتران تنها نهاد مدنی است که از سوی ۵ مرجع بازرسی می شود که این ۵ مرجع شامل سازمان بازرسی کل کشور، سازمان ثبت اسناد، اداره کل ثبت استان، کانون سردفتران و سازمان مالیاتی است که بازرسی توسط این ۵ مرجع صورت می گیرد. بنابراین این که رسانه ها می گویند تخلف سردفتران زیاد است به ما بگویند همچنین کدام وزارتخانه که توسط ۵ مرجع بازرسی شود.

وی ادامه داد: بعضی از مسائل مربوط به تنظیم اسناد و مدارک که لازم نیست توسط برخی سردفتران صورت می گیرد که بیش ترین آن به این دلیل است در حقیقت بیش ترین تخلف سردفتران گرفتن مدارک و خلاصه معاملات است که باید معاونت امور انصاف آن را رسیدگی و بعد در دادگاه بدوی مورد رسیدگی قرار می گیرد که البته بیش تر آن ها رد می شود.

دشتی اردکانی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر این که روند الکترونیکی شدن ثبت اسناد به کجا کشید، اظهار داشت: روند الکترونیکی شدن ثبت اسناد سیر صعودی پیدا کرده و سال گذشته همه چیز دست به دست هم داده بود و موضوع الکترونیکی شدن اسناد جا نیفتاده و فرهنگ سازی نشده بود به همین دلیل ما شاهد مشکلات بسیاری بودیم که البته باید گفت امسال سال خوبی برای الکترونیکی شدن تمام خدمات ثبتی در کل کشور است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار