|
|
کدخبر: ۱۶۵۵۴۳

معاون اول رئیس جمهور:

خبرگزاری تسنیم: معاون اول رئیس جمهور گفت: می دانیم برخی کشورهای غربی، آمریکا و استکبار دست از دشمنی با ما بر نمی دارند. وظیفه ما این است که چگونه نقشه های آنها را نقش بر آب کنیم. آنها طراحی دارند که ما را با کشورهای همسایه وارد چالش کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسمی که به مناسبت هفته کارگر و با حضور فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، تشکل های کارفرمایی و مدیران سازمان تامین اجتماعی برگزار شده بود اظهار داشت: در ارتباط با کار و کارگر آموزه های دینی زیادی وجود دارد و توجه پیامبر اکرم(ص) به کارگران و اقشار زحمتکش و تولیدکننده همواره در دین اسلام وجود داشته است. امام خمینی(ره) نیز بهترین تعابیر را در مورد کار و کارگر به کار می بردند.

وی ادامه داد در طول ۳۵ سال بعد از انقلاب اسلامی با تمام محدودیت های اقتصادی که جامعه کارگری بیشتر از دیگران آن را تحمل می کردند همواره پشتوانه نظام بودند و امیدواریم که این نظام بتواند به اندازه خود گرهی از مشکلات آنها باز کند.

جهانگیری افزود: توسعه پایدار جز با سلامت جامعه تحقق پیدا نمی کند و سلامت جامعه با مشارکت آحاد ملت و دستگاه های مختلف محقق نمی شود؛ اگر بخواهیم به سمت پیشرفت برویم باید به سلامت جامعه به صورت جدی بها دهیم. سلامت همه بخش های روحی و روانی را در بر می گیرد و امیدواریم در بخش درمان در سال ۹۳ بتوانیم بخش قابل توجهی از هزینه های درمان را کاهش دهیم و منابعی از طرح هدفمندی یارانه ها نیز به این موضوع اختصاص پیدا کرده است.

معاون اول رئیس جمهور خاطر نشان کرد: هر بنگاه اقتصادی ذی نفع های مختلفی دارد کارگران مهمترین سرمایه یک بنگاه اقتصادی هستند و اگر تولید کشور رونق پیدا کند همه مردم به نوعی از رونق تولید کشور منتفع می شوند.

وی تاکید کرد: یکی از سیاست ها این است که تولید کشور در سال ۹۳ از رکود خارج شود اینکه شنیده می شود بنگاه اقتصادی تعطیل شده یا تعدیل نیرو کرده از مسائل دردناک است. کشوری که منابع درآمد نفتی بالا دارد می تواند این منابع را در بخش تولید به کار ببرد. لذا به این منظور چارچوب برنامه های مناسبی در نظر گرفته شده است.

جهانگیری افزود: عده ای به صورت خواسته یا ناخواسته تلاش می کنند دولت را وارد حاشیه کنند. رئیس جمهور به عنوان یک انسان مجرب، دانشمند و علاقه مند به حل مسائل که سوگند خورده مدافع حقوق ملت باشد به طور کامل در همین مسیر قرار گرفته است. عده ای می گویند که چرا رئیس جمهور شعار نمی دهد؟ مگر سرنوشت شعار دادن مسئولان پیش روی ما نیست؟ مگر در مقطعی از زمان بیشترین شعار برای مبارزه با مفاسد داده نشد؟ رئیس جمهور سوگند می خورد که با عقل و تدبیر مسائل کشور را به پیش ببرد.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: ما می دانیم برخی کشورهای غربی، آمریکا و استکبار دست از دشمنی با ما بر نمی دارند. وظیفه ما به عنوان دولت این است که چگونه نقشه های آنها را نقش بر آب کنیم. آنها طراحی دارند که ما را با کشورهای همسایه وارد چالش کنند. حتما طراحی دارند که با گفتن برخی حرف ها فضای بین المللی را تغییر داده و قطعنامه پشت قطعنامه وضع کنند در این صورت یک راه این است که ما درگیر حواشی شویم و راه دیگر این است که رئیس جمهور با تیمی مجرب بیاید و خطوط قرمزی که توسط مقام معظم رهبری ترسیم شده را مد نظر قرار داده، با کشورها مذاکره کند تا ببینیم چطور می شود تحریم ها را شکست.

وی همچنین گفت: به دلیل قدرت دیپلماسی وزیر امور خارجه و تیم همراه حق و حقوق هسته ای ملت در چارچوب سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری تصویب شد و تحریم ها یکی بعد از دیگری به هم می ریزد. می توانیم بگوییم در این مقطع یک تحریم جدید علیه ایران وضع نشده است.

جهانگیری ادامه داد: بنیان تحریم ها که می گوییم به هم خورده نتیجه آن میزان فروش نفت بود که در اسفندماه سال گذشته به یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز رسید. در حالیکه ما دولت را در وضعی تحویل گرفتیم که فروش نفت به همراه میعانات گازی ۹۰۰ هزار بشکه بود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: منابع نفتی در اختیار ماست. از منافع نفتی است که می توانیم دارو و کالاهای اساسی خریداری کنیم و تحویل بگیریم و تمام مواد اولیه و قطعات بازار با ارز مبادله ای تامین می شودو می دانیم اگر تولید کننده ای ارز مبادله ای گیر نیاورد می گوید اینها نداشتند.

وی ادامه داد: ما به ذخایر خود اطمینان داریم که چنین حرفی می زنیم. همین بازار بورس که در چند روز اخیر عده ای خوشحال بودند که شاخص های اقتصادی دارد کاهش پیدا می کند به دلیل تصیمات جایی خارج از دولت بود که این مسئله با تدبیر مسئولان حل شد و به روال گذشته برگشت.

ادامه دارد…

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار