|
|
کدخبر: ۱۶۵۵۴۶

تسینم گزارش می دهد

خبرگزاری تسنیم: نگرانی مردم از افزایش قیمت بنزین در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها موجب شد یک هفته قبل از افزایش قیمت بنزین مصرف این فرآورده با متوسط مصرف در نوروز امسال برابری کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، مجموع مصرف بنزین در هفته گذشته(۳۱ فروردین تا ۵ اردیبهشت) با ۵۴۶ میلیون لیتر نشان دهنده متوسط مصرف ۷۸ میلیون لیتری است که در مقایسه با مصرف هفته پیش از آن از ۱۳ درصد افزایش حکایت می کند.

در این هفته در دو روز مصرف بنزین از ۹۰ میلیون لیتر عبور کرد؛ ابتدا یک روز قبل از موعد واریز سهمیه ماهانه بنزین(۳۱ فروردین ماه)، زمانی که مردم فکر می کردند با واریز سهمیه ها قیمت این سوخت هم افزایش می یابد و با هجوم به جایگاه ها سعی بر پر کردن باک خود داشتند که همین موضوع مصرف بنزین را به ۹۴ میلیون لیتر در روز رساند.

بعد از آن که سهمیه بنزین طبق روال معمول در بامداد اولین روز ماه واریز نشد، مصرف تا حدودی کاهش یافت اما به وضعیت عادی باز نگشت تا این که بار دیگر مصرف بنزین در چهارم اردیبهشت به ۹۶ میلیون لیتر در روز رسید؛ زمانی که پیش بینی می شد در بامداد روز بعد سهمیه بنزین واریز می شود.

البته مصرف بنزین در اولین روز بعد از افزایش قیمت این فرآورده کاهش چشمگیری داشت به گونه ای که با ثبت ۵۳ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر کمترین حجم مصرف در سال ۱۳۹۳ محسوب می شود. نکته جالبه توجه این است که مصرف بنزین در نخستین روز اجرای مرحله اول قانون هدفمندکردن یارانه ها(۲۸ آذر ۱۳۸۹) نیز ۵۳ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر گزارش شد.

جدول مصرف بنزین یک هفته قبل از افزایش قیمت این فرآورده

روز مقدر مصرف بنزین
۳۰ فروردین ۸۰.۷ میلیون لیتر
۳۱ فروردین ۹۴ میلیون لیتر
۱ اردیبهشت ۷۶.۸ میلیون لیتر
۲ اردیبهشت ۷۰.۷ میلیون لیتر
۳ اردیبهشت ۷۴.۵ میلیون لیتر
۴ اردیبهشت ۹۶ میلیون لیتر
۵ اردیبهشت ۵۳.۳ میلیون لیتر

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار