|
|
کدخبر: ۱۶۵۶۸۹

حل مشکل استخدامی دانشجو معلمان

خبرگزاری تسنیم: بهمن سال ۹۲ اخباری مبنی بر عدم اخد مجوزهای لازم برای استخدام دانشجو معلمان ورودی جدید دانشگاه فرهنگیان منتشر شد و سرپرست دانشگاه فرهنگیان از رایزنی برای حل مشکل خبر داد. طی هفته گذشته بخشنامه استخدام دانشجو معلمان صادر شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۳۹۰ پس از ابلاغ اساسنامه آن توسط محمود احمدی نژاد رئیس جمهور وقت فعالیت خود را آغاز کرد با شکل گیری این دانشگاه جذب ۲۵ هزار دانشجوی متعهد خدمت از طریق آزمون سراسری سال ۱۳۹۱ در دستور کار قرار گرفت و این دانشجو معلمان ازهمان ابتدا به استخدام آموزش و پرورش درآمدند.

بهمن سال ۹۲ بود که اخباری مبنی بر بروز مشکلاتی برای استخدام دانشجویان ورودی جدید دانشگاه فرهنگیان منتشر شد و دانشجو معلمان از بلاتکلیفی در وضعیت استخدامی خود گلایه داشتند.

برخی از کارشناسان نیز معتقد بودند که اگر تعهد خدمت و بورسیه دانشجو معلمان حذف شود این موضوع باعثمی شود تا دانشجو معلمان انگیزه خود را از دست دهند و این همانند قبض روح دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.

در همان زمان از گوشه و کنار اخباری به گوش می رسید که وزارت آموزش و پرورش موفق به اخذ مجوزهای لازم از دولت برای استخدام ۱۷ هزار دانشجو معلم ورودی بهمن ماه دانشگاه فرهنگیان نشده است و اگر قرار باشد مجوزی صادر شود برای تمام ۱۷ هزار نفر نخواهد بود.

محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در تاریخ ۲۱ اسفند ۹۲ در حاشیه مراسم روسای پردیس های دانشگاه فرهنگیان در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، در خصوص وضعیت استخدام دانشجو معلمان این دانشگاه اظهار داشت: ردیف استخدامی برای این افراد گرفته شد و آنگونه که معاونت پشتیبانی آموزش و پرورش به ما گزارش داده است مشکلی برای صدور احکام وجود ندارد البته این امر قدری با تإخیر اتفاق می افتد، اما جای نگرانی نیست.

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در تاریخ ۳ اردیبهشت ۹۳ در مراسم دیدار استادان، معلمان، دانشجویان و بانوان فرهیخته دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در پردیس دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی مشهد، گفت: در کوتاه ترین زمان تکلیف اعضای هیئت علمی و صدور احکام آنها انجام می شود. دانشجویانی که از بهمن ماه سال قبل وارد این دانشگاه شده اند نیز تا دو هفته دیگر کارصدور احکام استخدامشان انجام می شود.

اما طبق آخرین اخبار مشکل استخدام دانشجو معلمان حل شد و در تاریخ ۳۱ فروردین ۹۳ بخشنامه ای از سوی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر مجوز استخدام دانشجویان ورودی بهمن دانشگاه فرهنگیان صادر شده است. که متن بخشنامه در ذیل قابل مشاهده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار