|
|
کدخبر: ۱۶۵۶۹۴

رئیس سازمان امداد و نجات در گفت وگو با تسنیم عنوان کرد

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان امداد و نجات از برگزاری ۱۶ آموزش ویژه ارتقای مهارت های امدادگران برای نجات در حوادثجاده ای کشور خبر داد.

پیرحسین کولیوند در گفت وگو با خبرنگار سلامتخبرگزاری تسنیم، با اشاره به برگزاری ۱۶ آموزش ویژه ارتقای مهارت های امدادگران برای نجات در حوادثجاده ای کشور اظهار داشت: امروزه همزمان با رشد چشمگیر دانش و تکنولوژی و تاثیر آن در زندگی بشر، متاسفانه شاهد آن هستیم که همین توسعه در بسیاری از موارد به اشکال مختلف گریبانگیر انسان شده است و نه تنها برای او رفاه حال به همراه نداشته است، بلکه تهدید کننده جان و مال و آسایش او نیز شده است.

پیرحسین کولیوند رئیس سازمان امداد و نجات

وی افزود: واقعیت این است که حمل و نقل جاده ای به دلیل خصوصیات ویژه ای که دارد به عنوان یکی از متداول ترین روش های حمل و نقل در کشورهای جهان قلمداد می شود و در کشور ما نیز به عنوان مهمترین شیوه حمل و نقل به حساب می آید و شاید در حدود ۹۵ درصد جا به جایی کالا و مسافر از این طریق صورت می پذیرد.

کولیوند ادامه داد: تصادفات جاده ای عمده ترین عامل مرگ و میر کشور هستند که همین امر کار دستگاه های امدادرسان را سخت تر می کند. براین اساس با عنایت به رویکرد سازمان مبنی بر ارتقاء توان عملیاتی و افزایش سطح مهارت و توانمندی تمامی نیروها به ویژه نیروهای حاضر در پایگاه های امداد و نجات بین شهری و بهره مندی از جدیدترین روش ها و ابزارها، این سازمان در نظر دارد یک دوره مهارتی نجات در حوادثجاده ای با عناوین متعدد به منظور پاسخگویی سریع و مناسب به مصدومین اینگونه حوادثرا برگزار کند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به عناوین دوره مهارت های نجات در حوادثجاده ای از جمله ۱ - دریافت اطلاعات، ۲ - تثبیت صحنه حادثه، ۳ - دسترسی، ۴ - رهاسازی، ۵ - خارج کردن مصدوم، ۶ - انتقال، ۷ - تثبیت پزشکی مصدوم، ۸ - ارزیابی مصدوم، ۹ - آشنایی با خودروی آمبولانس، ۱۰ - آشنایی با خودروی نجات، ۱۱ - طناب ها، ۱۲ - گره ها، ۱۳ - کارگاه ها، ۱۴ - بسکت کردن مصدوم، ۱۵ - صعود و ۱۶ - فرود، خاطرنشان کرد: در این راستا ۱۴ دوره از تاریخ ۱۲ اردیبهشت تا پایان خرداد ماه سال جاری و در هر دوره ۸۰ نفر شرکت کننده حضور دارند که مجموعاً یک هزار و ۱۹۴ نفر از ۳۹۸ پایگاه امداد و نجات بین شهری به استعداد هر پایگاه ۳ نفر حضور خواهند داشت.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار