|
|
کدخبر: ۱۶۵۶۹۵

یک استاد دانشگاه در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: یک استاد دانشگاه از انتخاب اساتید رشته های صنایع دستی انتقاد کرد و گفت: متأسفانه این انتخاب بیشتر از روی رابطه انجام می شود تا ضابطه.

شهرام امیری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیماظهار داشت: باید به سمت برگزاری نمایشگاه های تخصصی صنایع دستی برویم به عنوان مثال نمایشگاه هنرهای چوبی، یا اگر قرار است نمایشگاهی برگزار شود با تقویم سالانه انجام شود که هنرمند آمادگی این را داشته باشم که وقتی تماس می گیرند که فلان روز نمایشگاه برگزار می شود، هنرمند محصولات داشته باشد.

وی با بیان اینکه وقتی هنرمند تولیدی و محصول نداشته باشد مسئولان برگزاری نمایشگاه هر کسی که دم دست باشد را می برند لذا کیفیت بصری نمایشگاه ها بسیار پائین می آید تصریح کرد: آرزو داریم سازمان صنایع دستی سازمانی مستقل شود و زیر نظر سازمانی دیگر نباشد چرا که اینطوری می تواند بودجه مستقلی داشته باشد و خود، مدیر خود باشد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در ساختار فعلی معاونت صنایع دستی خیلی چیزها اشتباه تعریف شده است ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه صنایع دستی و میراثباید زیرمجموعه سازمان میراثفرهنگی باشد که در حال حاضر اینگونه نیست و زیرمجموعه دانشگاه های دیگر است لذا انتخاب برخی اساتید به صورت رابطه ای و غیرکارشناسی انتخاب می شوند.

امیری یادآور شد: مساله آموزش صنایع دستی و گواهی آموزش به استادکار باید زیرمجموعه صنایع دستی باشد که ما الان این مساله را در این معاونت نداریم یعنی گواهی دادن به یک استاد جهت آموزش صورت نمی گیرد و اعلام می کنند که به ما ربطی ندارد و باید آموزش عالی یا فنی و حرفه ای این گواهی را بدهد در حالی که در گذشته معاونت صنایع دستی این گواهی را ارائه می کرد.

وی خاطرنشان کرد: قبلا سازمان فنی و حرفه ای کلاس های آموزشی برگزار می کرد و مجوز می داد که الان این سازمان دیگر چنین کاری را انجام نمی دهد، حتی وزارت ارشاد هم گردن نمی گیرد و می گوید صنایع دستی به ما ربطی ندارد، متأسفانه ساختار فعلی غلط است و بسیار از موارد مهم مانند آموزش مغفول مانده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار