|
|
کدخبر: ۱۶۵۸۵۷

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از ایرادهای بنی اسرائیلی بیمه ها، انتقاد کرد و گفت: بیمار که نمی تواند نصفه درمان شود، اکنون نه پزشک و نه بیمار از بیمه ها راضی نیستند، باید با مسئولانی که بیمه ها را تجمیع نمی کنند، محکم برخورد کرد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسیم، عبدالرضا عزیزی در برنامه مجلس و سلامت در تشریح وضعیت بیمه ها اظهار داشت: در حال حاضر ثبت نام بیمه سلامت برای عشایر، روستائیان و حتی شهرنشینانی که فاقد بیمه هستند وجود دارد و افراد می توانند برای ثبت نام بیمه سلامت اقدام کنند ولی متاسفانه برخی از این افراد هیچ اطلاعی در این باره ندارند، بنابراین صداوسیما برای این اطلاع رسانی بسیار مهم است به هر حال صداوسیمایی که برای هر ثانیه مبالغ زیادی برای تبلیغات می گیرد می تواند با اطلاع رسانی درست باعثشود افرادی که دارای بیمه نیستند برای ثبت نام بیمه سلامت ایرانیان اقدام کنند.

وی افزود: بیمه سلامت ایرانیان بیماران را حتی بر روی تخت نیز بیمه می کند. مدیرعامل بیمه سلامت ایرانیان نیز از جمله افرادی به حساب می آید که قبلاً در مجلس فعالیت کرده است و به این امورات آشنایی دارد و امیدواریم روند کارها به سمتی پیش رود که افراد بدون بیمه نداشته باشیم و همپوشانی های در این حوزه نیز از بین برود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه هزینه های درمانی آنقدر بالا رفته است که بیمارستان خصوصی نیز ۵ برابر بیشتر از مراکز دیگر هزینه درمانی دریافت می کنند و این در شرایطی است که بیمه ها فقط ۱۵ تا ۲۰ درصد هزینه های درمانی را متقبل می شوند.

عزیزی تصریح کرد: نمی توان مردم را نصفه درمان کرد و پرداخت ها را چندین ماه به طول انداخت، بنابراین باید مشکل را اساسی حل کرد و در این زمینه باید ببینیم کشورهای موفق در حوزه بیمه چه کرده اند که ما نیز از تجارب آنان استفاده کنیم.

عزیزی: تامین اجتماعی خصوصی است یا دولتی؟

وی در ادامه از بهمن برزگر معاون مطالعات و توسعه خدمات بیمه ای سازمان بیمه سلامت ایران، این پرسش را مطرح کرد که شما پاسخ دهید تأمین اجتماعی دولتی است یا خصوصی؟ که برزگر در پاسخ به پرسش رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز عنوان کرد: ما از شما مجلسی ها می خواهیم به همان قوانینی که خودتان برایمان وضع کردید پایبند باشید.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر نظام بیمه دولتی است باید مانند برخی از کشورهای اروپایی عمل کند، بنابراین باید تکلیف بیمه مشخص شود که آیا تأمین اجتماعی خصوصی است یا دولتی؟

بیمه ها ایرادهای بنی اسرائیلی می گیرند

عزیزی با اشاره به گلایه پزشکان از روند کنونی بیمه ها اظهار داشت: متأسفانه شاهد آن هستیم بیمه ها ایرادهای بنی اسرائیلی می گیرند و تا زمانی که این روند ادامه داشته باشد مسلماً این وضعیت یک ویرانه بیشتر نخواهد بود و در حال حاضر نیز در شرایطی هستیم که هم بیمار و هم پزشک از روند کنونی بیمه ها ناراضی هستند.

وی با مطرح کردن این پرسش که چرا تجمیع بیمه ها صورت نمی پذیرد و چرا مسئولان مربوطه قوانین را اجرا نمی کنند، خاطرنشان کرد: باید با چنین مسئولانی محکم برخورد کنیم.

۵۰۰ هزار ثبت نام بیمه سلامت ایرانیان در یک روز

در ادامه برنامه مجلس و سلامت بهمن برزگر معاون مطالعات و توسعه خدمات بیمه ای سازمان بیمه سلامت ایران نیز با تشکر از رسانه ملی برای تبلیغ و اطلاع رسانی جهت ثبت نام بیمه سلامت ایرانیان عنوان کرد: با این اطلاع رسانی توانستیم در طول یک روز حدود ۵۰۰ هزار ثبت نام بیمه سلامت ایرانیان را انجام دهیم.

معاون مطالعات و توسعه خدمات بیمه ای سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: در نظام بودجه ای باید به بیمه ها کمک کرد، بنابراین اگر می خواهیم نظام بیمه ای را بپذیریم باید منابع پایدار و مشخص برای بیمه ها تعریف کنیم.

حاکمیت نیز از بیمه ها ناراضی است

وی خاطرنشان کرد: کل هزینه نظام سلامت در سال ۹۲ بالغ بر ۷۲ هزار میلیارد تومان بود که چیزی در حدود ۴ هزار میلیارد آن مختص به بیمه های خصوصی بود، بنابراین تا نظام بیمه ای را در بودجه ها نپذیریم و مدیریت نکنیم توقع داشتن از بیمه ها درست نخواهد بود؛ باید اختیارات لازم را به بیمه ها واگذار کنیم. در هزینه های حوزه سلامت ما شاهد آن بودیم که فقط کمتر از ۱۸.۵ درصد این مبالغ به بیمه ها تعلق گرفته است؛ بنابراین امروز در شرایطی هستیم که حتی حاکمیت نیز از بیمه ها ناراضی است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار