|
|
کدخبر: ۱۶۵۸۸۸

اختصاصی تسنیم / یورو استات خبر داد

خبرگزاری تسنیم: یورو استات از کاهش ۱۷ درصدی صادرات اتحادیه اروپا به ایران در دو ماه نخست ۲۰۱۴ خبر داد و اعلام کرد واردات این اتحادیه از ایران در این مدت با رشد ۳۶ درصدی به ۱۷۲ میلیون یورو رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری کمیسیون اروپا(یورو استات) مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در دو ماه نخست سال جاری میلادی را ۱.۰۱ میلیارد یورو اعلام کرد.

مبادلات تجاری ایران و ۲۸ عضو اتحادیه اروپا در ماه های ژانویه و فوریه ۲۰۱۴ با افت ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

کاهش مبادلات ایران با اتحادیه اروپا در دو ماه نخست سال جاری میلادی در حالی است که انتظار می رفت با کاهش محدویت های تجاری در پی اجرایی شدن توافق هسته ای ژنو سطح مبادلات دو طرف رو به افزایش بگذارد.

توافق هسته ای ژنو از ۲۰ ژانویه به اجرا گذاشته شده است.

بر اساس این گزارش صادرات اتحادیه اروپا به ایران در دو ماه نخست امسال با افت ۱۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۸۳۷.۵ میلیون یورو رسیده است. اتحادیه اروپا در ماه های ژانویه و فوریه ۲۰۱۳ بالغ بر ۱.۰۱۵ میلیارد یورو کالا به ایران صادر کرده بود.

از صادرات ۸۳۷.۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به ایران در دو ماه نخست ۲۰۱۴ حدود ۱۶۳ میلیون یورو مربوط به صادرات مواد غذایی و سیگار این اتحادیه به ایران بوده است.

اما واردات اتحادیه اروپا از ایران در دو ماه نخست ۲۰۱۴ رشد ۳۶ درصدی داشته و به ۱۷۲.۵ میلیون یورو رسیده است. واردات اتحادیه اروپا از ایران در مدت مشابه سال قبل ۱۲۶.۳ میلیون یورو اعلام شده بود.

انتهای پیام / /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار