|
|
کدخبر: ۱۶۵۸۸۹

عملکرد بیمه در سال ۹۲ منتشر شد؛

خبرگزاری تسنیم: آمار مقدماتی عملکرد شرکت های بیمه در سال۱۳۹۲ از تولید ۱۶۵.۷ هزار میلیارد ریال حق بیمه و پرداخت ۱۰۶.۲ هزار میلیارد ریال خسارت به بیمه گذاران حکایت دارد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، بر اساس آمارهای اولیه دریافتی اداره تحلیل های آماری از فعالیت ۲۷ شرکت بیمه، ۴۳.۲ درصد حق بیمه های تولیدی به رشته بیمه شخص ثالثو مازاد و ۱۹.۱درصد به بیمه درمان اختصاص دارد. سهم بیمه های زندگی، بیمه بدنه اتومبیل، بیمه های مسئولیت، بیمه های آتش سوزی و حوادثاز بازار بیمه کشور به ترتیب ۹.۷درصد، ۷.۲ درصد، ۵.۳ درصد، ۴.۵ درصد و ۵.۳ درصد بوده است.

بر اساس این آمار، سهم بخش غیردولتی از تولید حق بیمه ۵۴.۵ درصد و سهم بخش دولتی(بیمه ایران) ۴۵.۵ درصد است. همچنین تعداد بیمه نامه های صادره در این مدت با ۱۱ درصد رشد نسبت به سال قبل حدود ۴۲.۸ میلیون فقره بود که سهم بخش غیردولتی از این تعداد ۵۷.۲ درصد است.

شرکت های بیمه همچنین در سال ۱۳۹۲ نزدیک به ۱۰۶.۲ هزار میلیارد ریال خسارت به بیمه گذاران پرداخت کردندکه در مقایسه با سال قبل ۳۵.۵ درصد رشد نشان می دهد.

سهم بخش غیردولتی از خسارت های پرداختی بازار بیمه کشور ۴۹.۵ درصد و بخش دولتی(بیمه ایران) ۵۰.۵ درصد بوده است. شرکت های بیمه همچنین طی این مدت حدود ۱۷ میلیون مورد خسارت به بیمه گذاران پرداخت کردند که در مقایسه با سال قبل۳۱.۷ درصد رشد داشته است. سهم بخش غیردولتی از این تعداد ۲۹.۵ درصد است.

رشته های بیمه شخص ثالثو مازاد ۴۷.۲ درصد و بیمه درمان ۳۰.۱ درصد از خسارت های بازار بیمه را به خود اختصاص داده است. همچنین بدنه اتومبیل۶.۲ درصد، بیمه های مسئولیت ۴.۷ درصد، بیمه های زندگی ۴.۵ درصد، حوادث۳.۹ درصد و بیمه های آتش سوزی ۱.۹ درصد از خسارت های بازار بیمه را به خود اختصاص داده اند.

در مجموع خسارت پرداختی در ۱۶ رشته اصلی بازار بیمه کشور طی این مدت ۳۵.۵ درصد افزایش یافته است که در این بخش حوادثراننده به تنهایی۶۲.۳ درصد رشد خسارت داشته و خسارت پرداختی در رشته کشتی نیز ۱۴۸.۸ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این آمار، طی این مدت نسبت خسارت بازار بیمه معادل۶۴.۱ درصد بود و در مقایسه با سال قبل ۳.۹ واحد افزایش نشان داد.

از میان هشت شرکت بیمه ای که در این مدت سهم عمده از بازار بیمه داشتند(ایران، آسیا، دانا، البرز، پارسیان، کارآفرین‏، سینا و پاسارگاد؛ هر یک دارای سهم بالاتر از سه درصد و در مجموع ۸۰.۸ درصد سهم از بازار)، و نسبت خسارت دو شرکت بیمه ایران و سینا(به ترتیب با ۷۱.۱ و ۶۶.۵ درصد) بالا تر از این نسبت در بازار بیمه است.

نسبت خسارت چهار شرکت بیمه دی، متقابل قشم‏، سرمد و معلم نیز بالاتر از این میزان در بازار بیمه است(به ترتیب با ۳۷۰.۱، ۶۹.۵، ۶۸.۸ و ۶۸.۳ درصد).

رشته های بیمه درمان و شخص ثالثو مازاد نسبت خسارتی بالاتر از بازار بیمه داشتند(به ترتیب با ۱۰۱.۱ و ۶۹.۹ درصد).

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار