|
|
کدخبر: ۱۶۵۸۹۲

خبرگزاری تسنیم: در حالی که نماینده تام الاختیار وزیر ورزش از بدهی ۱۱۰ میلیارد تومانی دو تیم استقلال و پرسپولیس خبر می دهد، رئیس کل سازمان خصوصی سازی می گوید دارایی ۳۰۰ میلیارد تومانی را در یکی از این دو باشگاه کشف کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم؛ بررسی وضع فعلی استقلال و تعیین دقیق میزان بدهی های این تیم محور جلسه ای بود که با حضور یک کشتی گیر با نام امیررضا خادم، اعضای هیات مدیره تیم استقلال، فتح الله زاده مدیر عامل، قلعه نویی سرمربی و مدیر مالی این تیم روزگذشته برگزار شد.
در این نشست فوتبالی که به دعوت امیررضا خادم برگزار شد؛ این کشتی گیر گفت: وزارت ورزش و جوانان خواستار ساماندهی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است.
نماینده وزیر ورزش و جوانان در واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با اشاره به این که این دو باشگاه باید بتوانند هزینه های خود را مدیریت و به مرحله درآمدزایی برسند افزود: ما در وزارت ورزش و جوانان به دنبال این هستیم که این باشگاه ها بتوانند هزینه های خود را با درآمدهایی که بدست می آورند تامین کنند. همچنین این دو باشگاه نباید به هیج عنوان وابستگی دولتی داشته باشند.
معاون حقوقی و امور مجلس و استانهای وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: فوتبال آنقدر توانمندی دارد که هزینه های خود را تامین کند و نیازی به حمایت های مالی بیرونی از جمله وزارت ورزش نداشته باشد.
وی تاکید کرد: بودجه فعلی وزارت ورزش و جوانان ۱۵۰ میلیارد تومان است و اگر قرار باشد باز هم ما به عنوان متولی این دو باشگاه را اداره کنیم باید تمامی بودجه را در اختیار این دو باشگاه بگذاریم.
خادم در ادامه در حالی به بدهی ۱۱۰ میلیارد تومانی دو تیم استقلال و پرسپولیس اشاره کرد که چندی پیش میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی، رئیس کل سازمان خصوصی سازی در اولین نشست خبری خود در سالجاری از کشف دارایی ۳۰۰ میلیارد تومانی در یکی از دو باشگاه پرسپولیس و استقلال خبر داد و گفت تا چند ماه پیش هیچ کس خبری از آن نداشته است.
هرچند که پوری حسینی نگفت این دارایی متعلق به کدامیک از این دو تیم پرطرفدار کشور است اما کشف این میزان دارایی پنهان نشان از وجود گره های بزرگ در انتشار اطلاعات مالی باشگاههای استقلال و پرسپولیس دارد که خود از موانع بزرگ و اصلی خصوصی سازی سرخابی است.
جدای از این موضوع که کشف دارایی ۳۰۰ میلیارد تومانی نیاز به قیمت گذاری دوباره این دو تیم را می طلبد؛ انتشار رقم ها و اظهارنظرهای گوناگون در مورد دارایی و بدی های این دو باشگاه موضوعی است که باید مجریان و دست اندرکاران واگذاری باشگاههای استقلال و پرسپولیس در سازمان خصوصی سازی و وزارت ورزش و جوانان تکلیف آن را مشخص کنند چرا که میان بدهی ۱۱۰ میلیارد تومانی و دارایی ۳۰۰ میلیارد تومانی فاصله ای است ۴۱۰ میلیارد تومانی.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار