|
|
کدخبر: ۱۶۶۰۳۶

معاون سیاستگذاری رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان:

خبرگزاری تسنیم: معاون سیاستگذاری رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: عملکرد مسئولان و نظارت مجلس بر بحثعفاف و حجاب ضعیف بوده است.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، فرشته روح افزا، معاون سیاستگذاری رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان در برنامه فصل نواظهار داشت: مسلماً وضعیت حجاب در جامعه ما مطلوب نیست، ملاک ارزیابی ما قرآن است و متأسفانه آن چیزی که هم اکنون در جامعه شاهدش هستیم با آرمان های قرآن فاصله دارد.در واقع عملکرد مسئولان و نظارت مجلس بر بحثعفاف و حجاب ضعیف بوده است.

روح افزا بیان داشت: ما هنوز هم بعد از گذشت سال ها در جامعه دچار تناقضات زیادی در رابطه با موضوع عفاف و حجاب هستیم، به طور مثال مهماندار خانمی در هواپیما اظهار می کند که باید حجاب رعایت شود و این در حالی است که خودش حجاب را به خوبی رعایت نکرده، این موضوعات باعثایجاد تناقض های آشکاری می شود و باید نسبت به آن ها فکر و اندیشه کرد.

وی با بیان این مطلب کهباید بسترمناسب فرهنگی ایجاد شود تا مردم درک کنند و بدانند که حجاب به نفع خود آنان است تأکید کرد: شاید بتوان گفت که درایجاد بسترسازی برای زمینه های فرهنگی عفاف و حجاب فعالیت های حوزه های علمیه دچار نقص بوده استاما بی انصافی است که بگوییم حوزه علمیه در رابطه با عفاف و حجاب کاری انجام نداده است.

معاون سیاست گذاری رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان در پایان صحبت هایش بیان کرد: در رسانه ملی گاهی نگاه حرام آموزش داده می شود و یا بر اختلاط تأکید می شود در صورتی که کمتر پیش آمده که از سلاح هنری برای بحثعفاف و حجاب استفاده کنیم و اکثرا برای این موضوع از برنامه هایی استفاده می شود که گفتمانی هستند و برای جوانان جذابیت زیادی ندارند در حالی که می توان از تحقیقات حوزه ها برای تولید برنامه های جذاب تر استفاده کرد.

لاله افتخاری رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: ما در مجلس هشتم از وزیر کشور در رابطه با بحثعفاف و حجاب سؤالاتی داشتیم که وی هم زحمات زیادی کشیده بودند و اقدامات خوبی انجام داده بودند و گزارشات این اقدامات را مطرح کردند که البته علی رغم تمام زحمت هایشان ما قانع نشدیم زیرا نتایج این اقدامات باید در جامعه دیده می شد که متأسفانه دیده نمی شد و این نشان از کوتاهی ها و خلأ هایی بود که در این رابطه وجود داشت.

وی افزود: از نظر بنده نظارت و عملکرد مسئولان در رابطه با بحثعفاف و حجاب جدی نبوده، به طوری که ۹۰ درصد از مسئولانی که در این رابطه به کمیسیون فرهنگی دعوت می شدند نسبت به رسالت خود ناآگاه بودند از طرفی بعد نظارتی مجلس هم در رابطه با عفاف و حجاب ضعیف بوده است، مجلس باید جدی تر وارد عمل شود و مردم به خصوص بانوان نیز باید این موضوع را از نمایندگان خود مطالبه کند.

افتخاری در ادامه گفت: من از رسانه ملی تشکر می کنم زیرا هر چند که فعالیت هایش در رابطه با عفاف و حجاب مستمر نبوده اما تا حد زیادی به وظیفه خود به خوبی عمل کرده است و در این رابطه برنامه های خوبی داشته است در صورتی که بسیاری از دستگاه ها که در این رابطه مسئول بوده اند نسبت به این وظیفه خود توجهی نداشته اند البته ناجا نیز در این رابطه به وظیفه خود عمل کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حوزه علمیه هم کارهای خوبی درباره عفاف و حجاب انجام داده اما نباید به گونه ای باشد که تشنه و آب از هم جدا باشند به گونه ای که مردم به سمت سراب بروند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار