|
|
کدخبر: ۱۶۶۱۶۰

همه برنامه های تلویزیون تا دو سال بعد امروز در بک نشست خبری تشریح شد. اخبار هیجان انگیز و جدیدی از سریال های نمایشی امروز در نشست خبری فاطمی اعلام شد.

گروه فرهنگی مشرق- سیدعباس فاطمی مدیرکل طرح و برنامه نظارت سیما در نشست خبری که ظهر امروز در ساختمان جام جم برگزار شد به تشریح برنامه های نمایشی سیما در سال ۹۳ و ۹۴ پرداخت.

فاطمی تولید مجموعه های نمایشی در تلویزیون را از مهمترین وظایف رسانه ملی دانست و گفت: اداره کل طرح و برنامه و نظارت سیما مسئولیت تصویب کلیه طرح های نمایشی و نیز نمایش در سیما و همچنین نظارت بر تولید و ارزیابی پس از تولید را برعهده دارد.

مدیرکل طرح و برنامه نظارت سیما خاطرنشان کرد: دبیر کل شورای عالی سیما در اداره کل طرح و برنامه قرار دارد که کارجمعبندی فیلمنامه ها را انجام می دهد و امروزه در مناسبت های مختلف روزانه ۳ الی ۴ مجموعه نمایشی از تلویزیون پخش می شود و پوشش شبکه های تماشا، نمایش و شبکه های برون مرزی نیز از طریق اداره کل طرح و برنامه انجام می شود.

فاطمی یادآور شد: از مهرماه سال گذشته شوراهای نمایشی در شبکه های یک، دو، سه، چهار، تهران، تشکیل دادیم و اخیرا در شبکه جام جم نیز تولیدات آزمایشی را آغاز کرده ایم. ما ماموریت اداره کل را به شبکه ها سپرده ایم تا تصمیم گیرنده برنامه ها باشند.

وی افزود: در ارتباط با تقویت و ارتقاء مجموعه های نمایشی جلساتی را با عنوان رشد تعالی در سیما برگزار کردیم که ماحصل آن جلسات ایجاد شورای مشورتی در شبکه های مختلف بوده است.

مدیرکل طرح و برنامه نظارت سیما توجه به آثار طنز وکمدی را از اهداف مورد تاکید معاونت سیما دانست و گفت: تن نمایشی و قالب طنز را در کلیه شبکه های قرار داده ایم که از بین آنها شبکه تهران مسئولیت یافته تا با برنامه سازان طنز این حوزه را پیگیری کند.

فاطمی در خصوص برنامه های مصوب شده ماه محرم برای اجرا در سال ۹۳ گفت: در این ماه سریال های نافذان دل به کارگردانی بهروز شعیبی از شبکه یک، سریال سالار به کارگردانی مهدی کرم پور از شبکه دو، نشانه ها به تهیه کنندگی عباس ناظران از شبکه تهران، رخصت نوشته سیدفاطمه موسوی و کربلایی قاسم به کارگردانی و نویسندگی محمدحسین لطیفی از شبکه قرآن پخش شود.

وی درباره سریال های تولیدی برای هفته دفاع مقدس گفت: پس از ماه مبارک رمضان و در آستانه هفته دفاع مقدس سریال معراجی ها به کارگردان مسعود ده نمکی از شبکه یک صدا پخش می شود. سریال دولت مخفی به کارگردانی راما قویدل از ۲۶ مردادماه و سریال کیمیا ساخته جواد افشار از مهرماه از شبکه دو سیما پخش می شود.

مدیرکل طرح و برنامه نظارت سیما یادآور شد: مینی سریال ۳۹ هفته و نورالدین پسر ایران از شبکه تهران و پرواز در ارتفاع صفر به کارگردان سامان سالور محصول سیمافیلم در این ایام پخش می شوند.

فاطمی اضافه کرد: برای ایام دهه فجر نیز معاونت طرح و برنامه سیما ۶ سریال را برای پخش در این ایام پیش بینی کرده است که عبارتند از: گذر از رنج ها فریدون حسن پور، شکوه یک زندگی داریوش یاری، ویندوز قرمز از شبکه ۳، شب کولی به تهیه کنندگی جمال گلی از شبکه تهران و محراب خاک به نویسندگی فاطمه موسوی از شبکه قرآن سیمافیلم نیز در تلاش است تا در دهه فجر سریالی درباره شهیدان افراسیابی تولید کند.

وی گفت: پیش بینی معاونت طرح و برنامه و نظارت سیما برای نوروز ۹۴ تولید سریال های پایتخت۴ به کارگردانی سیروس مقدم برای شبکه یک سیما، خوشبختی در می زند اکبر تحویلیان و یا ویلای سمت چپ به نویسندگی محمد هادی برای شبکه تهران است.

مدیرکل طرح و برنامه نظارت سیما افزود: چهارم فروردین ماه فاطمیه دوم آغاز می شود که فیلم سازان باید دقت لازم در تولید آثار خود را داشته باشند و هوشمندانه به آن بپردازند.

فاطمی یادآور شد: پس از تولید سریال ستایش۲ امیدواریم که ستایش۳ نیز قبل از پایان پخش آن کلید بخورد.

وی گفت: سریال معمای شاه به کارگردان محمدرضا ورزی احتمالا از ۲۸ مرداد پخش آن آغاز می شود. سریال خانه امن به کارگردانی فریدون جیرانی در ۱۳ قسمت تولید می شود.

فاطمی افزود: سیروس مقدم پس از مجموعه مدینه به مناسبت هفته نیروی انتظامی سریال میکائیل را کلید می زند تا برای شبکه یک سیما آماده پخش و تولید شود. سریال شهید ستاری نیز با مشارکت بنیاد نخبگان و بنیاد شهید نیز در دستور کار ما قرار دارد.

مدیرکل طرح و برنامه نظارت سیما گفت: جمال شورجه به مناسبت هفته بسیج سریال اسیر را تولید می کند. کیانوش عیاری مجموعه ۸۸ متر را می سازد و سریال هانیه به تهیه کنندگی علی مهام ساخته می شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار