|
|
کدخبر: ۱۶۶۱۶۶

وزیر فدراسیون انرژی روسیه با اشاره به مذاکرات ایران و روسیه به منظور امضای قرارداد ۸ تا ۱۰ میلیارد دلاری، چهار محور مذاکرات امروز دو کشور را تشریح کرد و گفت: در صورت توافق نهایی، روسیه ۵۰۰ مگاوات برق به ایران صادر می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، الکساندر نواک وزیر فدراسیون انرژی روسیه امروز در حاشیه مذاکره با حمید چیت چیان وزیر نیروی ایران در تهران در جمع خبرنگاران، با اشاره به مذاکرات ایران و روسیه به مظور امضای قراردادی به ارزش ۸ تا ۱۰ میلیارد دلاری، گفت: ساخت نیروگاه های جدید حرارتی و برقآبی، شبکه انتقال، افزایش راندمان شبکه انتقال و توزیع از مهمترین محورهای مذاکرات دو طرف بود.

این عضو کابینه دولت مسکو با تاکید بر اینکه یکی دیگر از محورهای مذاکرات دو طرف واردات و ترانزیت برق بین ایران و روسیه بودف تصریح کرد: بر این اساس قرار است شبکه برق ایران به جمهوری آذربایجان و سپس روسیه متصل شود.

وی با تاکید بر اینکه به زودی پیش نویس موافقت نامه برقی بین ایران، آذربایجان و روسیه امضا خواهد شد، بیان کرد: هم اکنون تدوین این پیش نویس بین سه کشور در حال انجام بوده و مراحل فنی خود را پشت سر می گذارد.

نواک همچنین از احتمال صادرات ۵۰۰ مگاواتب رق به ایران خبر داد و افزود: در حال حاضر کارگروه هیا مشترک برقی بین دو کشور در این چهار حوزه تشکیل و مقرر شده نتایج مسائل فنی تا یک ماه اینده در اختیار وزرای برق و انرژی دو مشور قرار بگیرد.

وزیر فدراسیون انرژی روسیه با بیان اینکه روسیه همواره به قراردادهای برقی خود در تمام کشورهای جهان پایبند است، تبیین کرد: روسیه تمامی پروژه هیا خود را مطابق با برنامه زمان بندی و با استاندارد بالا اجرا می کند.

حمید چیت چیان وزیر نیروی ایران هم در این نشست مشترک با اشاره به ضرورت افزایش سطح همکاری های مشترک اقتصادی، تجاری و انرزی ایران و روسیه، گفت: برای نهایی کردن مذاکرات انجام گرفته کارگروه های مشترک بین دو کشور ایجاد شده است.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با یادآوری اینکه به صورت مرحله به مرحله واردات برق ایران از روسیه افزایش می یابد، تصریح کرد: پس از سنکرون شبکه برق ایران، آذربایجان و روسیه، حتی امکان افزایش واردات برق از مرز بیش از ۷۰۰ مگاوات هم وجود دارد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار