|
|
کدخبر: ۱۶۶۲۶۵

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران خبر داد

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه صاحب پروژه «اطلس مال» را نمی شناسد، گفت: پروژه هایی نظیر «اطلس مال» در رصد جدی کمیسیون شهرسازی شورای شهر قرار دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، محمد سالاری در ادامه نشست خبری امروز خود با موضوع گزارش عملکرد کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران که ظهر امروز در ساختمان شورای شهر برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اقدامات خوب کمیسیون شهرسازی ایجاد کارگروه نظارتی مبنی بر احصا و مشخص کردن مفاد شوراهای معماری مناطق با طرح تفصیلی به صورت آنلاین در پرتابل شهرداری بوده است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه تکلیف احداثبرج های دو قلو در جوار برج میلاد به کجا رسید، اظهار داشت: ساخت این برج ها با روال قبلی که برج میلاد را تحت تأثیر قرار می داد متوقف شد اما ساخت و سازی که در حال انجام است بر اساس پلان های قبلی نیست و در سطحی نخواهد بود که برج میلاد را تحت تأثیر قرار دهد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران درباره احداثبرج های اطراف دریاچه چیتگر نیز گفت: در این منطقه نباید بارگذاری مسکونی ایجاد می شد اما تغییرات صورت گرفته در راستای اجرای طرح تفصیلی است و انتقاد ما نیز این بوده که چرا در گذشته این قسمت را به این شکل در طرح تفصیلی طراحی کرده اند.

سالاری در پاسخ به پرسش دیگری درباره ساخت و سازهای اطراف کاخ گلستان، اظهار داشت: به موجب مصوبه کمیسیون ماده پنج در دوازدهم بهمن سال ۹۱ که به کمیسیون ۵۱۴ معروف است با ارتفاع ۱۰.۵ متر مجوز ساخت و ساز صادر شد؛ ساخت و ساز در این ارتفاع مشکل ساز نبود. متاسفانه اطلاعات ما حاکی از این است که در حال حاضر ارتفاع این ساخت و ساز به ۱۳ متر رسیده و روندی که در حال انجام است بیشتر از آن چیزی است که در کمیسیون ماده ۵ تصویب شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه بحثثبت کاخ گلستان در فهرست جهانی میراثفرهنگی مطرح است این موضوع می تواند در انجام این روند لطمه وارد کنند بنابراین با تصمیمات شورای شهر اجازه ادامه افزایش ارتفاع این ساخت و ساز داده نخواهد شد و شهردار نیز مقید به اجرای کمیسیون ماده ۵ است که امیدواریم مشکلی در این زمینه بوجود نیاید.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری درباره ایجاد محدوده مرکزی شهر تهران گفت: یکی از موضوعات مهم در کمیسیون شهرسازی ایجاد محدوده مرکزی شهر است که در این زمینه قالیباف شهردار تهران جلسات مختلفی داشته و بدنه شهرداری را ملزم کرده که نگاهی جدی به محدوده مرکزی از جمله منطقه ۱۲ داشته باشد. در ایجاد محدوده مرکزی باید نگاه گذشته را فراموش کنیم و اجازه ندهیم سفری به این محدوده انجام شود.

سالاری در پاسخ به پرسش دیگری درباره میزان بدهی های شهرداری به پروژه هایی که پروانه آنها را ابطال می کنند مانند پروژه بابک زنجانی چقدر است، گفت: در موضوع پروژه خیابان ایران زمین که متعلق به بابک زنجانی بود استعلامی از بانکها صورت گرفت و مشخص شد در حساب زنجانی موجودی وجود ندارد. در کمیسیون شهرسازی به این نتیجه رسیدیم که شهرداری از محل بودجه خود اقدامات لازم را جهت پر کردن بخشی از گود انجام دهد تا وضعیت زمین به حالت اولیه باز گردد.

وی ادامه داد: برای پر کردن کامل این گود شهرداری مشکلات قانونی داشت که دادستانی اجازه داد طبق کمیسیون ماده ۵۵ برای پر کردن این گود تا سطح همکف هزینه شود و این مبالغ را در نهایت با مالک محاسبه کند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شهرداری برای حفظ حقوق شهروندی و رفع خطر از این منطقه از محل بودجه خود برای پر کردن گود مذکور اقدام کرده این در حالی است که مالک مطالبات بسیاری از شهرداری تهران دارد.

سالاری همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره پروژه اطلس مال نیاوران، اظهار داشت: همه پروژه های اینچنینی در سطح شهر مورد رصد جدی کمیسیون معماری و شهرسازی قرار دارد و پروژه اطلس مال نیز یکی از مطالبات شهروندان بوده که ما با سرمایه گذار آن نیز کاری نداریم. موضوع این است که فرآیند طی شده برای کسب مجوز درست نبوده. این در حالی است که علاوه بر این موضوع پروژه های دیگری در حال ساخت و ساز است که در حال بررسی آنها هستیم.

وی در پاسخ به اینکه این پروژه متعلق به کدام نهاد و شخص است گفت: بنده اطلاعی در این زمینه ندارم ضمن اینکه لازم است بگویم کاربری این پروژه مشکلی نداشته و مطابق طرح تفصیلی بوده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار