|
|
کدخبر: ۱۶۶۲۹۷

فانی در دیدار با مدیر کل یونسکو عنوان کرد

خبرگزاری تسنیم: وزیر آموزش و پرورش گفت: ۳۶۰ هزار دانش آموز از اتباع دیگر کشورها در ۲۷ هزار مدرسه با هزینه ای بالغ بر ۳۹۴ میلیون دلار در آموزش و پرورش رسمی کشور تحصیل می کنند.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی اصغر فانی در دیدار با خانم " ایرنه بوکوآ مدیر کل یونسکو در محل تالار خورشید کاخ گلستان ضمن تبریک انتصاب مجدد ایشان به سمت مدیرکل یونسکو گفت: جمهوری اسلامی ایران مولود یک انقلاب فرهنگی است و توسعه همکاری با سازمان یونسکو به واسطه فرهنگی بودن آن موجب خرسندی است.

وی با اشاره به نام گذاری سال ۹۳ به نام فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی و تاکید بر واژه فرهنگ و اشاره به رویکرد رئیس جمهور کشورمان بر صلح پایدار و طرح «جهان علیه خشونت و افراط گرایی» یادآورشد: همه دانش آموزان فارغ از رنگ، نژاد و چهره حق استفاده از تعلیم و تربیت رسمی را دارند.

فانی بحثکتاب و کتاب خوانی، تقویت فرهنگ مکتوب و انتقاد و گفتگو را از دغدغه های جمهوری اسلامی در برنامه های آموزشی عنوان و خاطر نشان کرد: تمام تلاش های آموزش و پرورش در جهت تحقق این فرامین به کارگرفته شده است که در این میان می توان به ایجاد «زنگ گفتگو» و «نقد مودبان» در محیط های آموزشی اشاره کرد.

وزیرآموزش و پرورش توسعه مشارکت ها، تقویت مدیریت آموزشگاهی، ساماندهی نیروی انسانی و عملیاتی کردن بودجه را از سیاست های کلان آموزش و پرورش عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر سیاست اصلی و استراتژیک آموزش و پرورش ارتقای کیفیت خدمات آموزشی و تربیتی است.

وی با اشاره به تحصیل ۳۶۰ هزار دانش آموز از اتباع دیگر کشورها در ۲۷ هزار مدرسه با هزینه ای بالغ بر ۳۹۴ میلیون دلار در آموزش و پرورش رسمی کشور گفت: تحصیل ۱۲.۵ میلیون دانش آموز در ۱۰۵ هزار مدرسه و اشتغال بیش از یک میلیون کارمند و معلم با توجه به پراکندگی جمعیت دانش آموزی موجب مضاعف شدن مسئولیت آموزش و پرورش در افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان لازم التعلیم شده است.

فانی تلاش آموزش و پرورش در پوشش تحصیلی دانش آموزان دختر مناطق محروم را موضوعی در راستای طرح «آموزش برای همه EFA» خواند و تصریح کرد: تجربیات ارزشمندی در زمنیه عدالت و توسعه آموزشی دختران روستایی مناطق محروم حاصل شده که آمادگی داریم آن را در اختیار یونسکو برای استفاده سایر کشورها بویژه کشورهای همسایه قرار دهیم.

وی معلم را رکن اصلی در حوزه تعلیم و تربیت معرفی و خاطر نشان کرد: هم اینک دانشگاه فرهنگیان با شمول حدود ۱۰۰ شعبه در کشور در زمینه تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد به فعالیت مشغول است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار