|
|
کدخبر: ۱۶۶۳۳۰

ظهر امروز صورت گرفت

خبرگزاری تسنیم: تفاهم نامه شورای شهر تهران با سازمان نظام مهندسی ظهر امروز به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، تفاهم نامه بین شورای اسلامی شهر تهران به نمایندگی محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری این شورا و سازمان نظام مهندسی به نمایندگی سعید غفرانی رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران به امضا رسید.

بر اساس این گزارش هدف از تفاهم نامه، بهره گیری از توانمندی ها، ایجاد و گسترش هم فکری و همکاری فنی، مهندسی، علمی، آموزشی و پژوهشی طرفین اعلام شده است.

بر اساس این تفاهم نامه هر یک از طرفین دو نفر از متخصصین خود را به عنوان نماینده تعیین و ظرف مدت یک ماه به طرف مقابل معرفی می کنند تا این افراد جلسات ماهیانه مشترکی را برگزار وبرنامه ریزی و هماهنگی های لازم را انجام دهند.

گفتنی است مدت زمان این تفاهم نامه از زمان امضا ۲ سال است که در صورت رضایت طرفین قابل تمدید است.

از زمینه های همکاری میان این دو سازمان نیز می توان به همکاری برای ارتقا آگاهی و نهادینه کردن نقش مردم و مشارکت واقعی آنها در امور توسعه و عمران و آبادانی شهر، همکاری برای احیا، تقویت و توسعه فرهنگ و ارزشهای ایرانی و اسلامی در شهرسازی شهر تهران، تشکیل شبکه ای از گفتمان تخصصی در حوزه شهرسازی، استفاده از ظرفیت متخصصان شهرساز و سایر رشته های هفتگانه در ارائه خدمات کارشناسی اشاره کرد.

برگزاری همایش ها، سمینارها، نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی و مسابقات شهرسازی؛ افزایش توان نظارتی مدیریت شهری جهت تحقق راهبردهای طرح برای تحقق راهبردهای طرح جامع و تفصیلی شهر تهران؛ تقویت جایگاه شهرسازی و معماری در فعالیت های مدیریت شهری؛ تقویت نقش شورای اسلامی شهر تهران و سازمان نظام مهندسی در تصمیم سازی های شورای عالی معماری و شهرسازی و معماری؛ ترویج شاخص ها، اصول و ضوابط شهرسازی و معماری و رشد و آگاهی شهروندان نسبت به آنها از دیگر زمینه های همکاری میان طرفین قرارداد است.

همکاری برای تحقق مفاد مصوبات شورای اسلامی شهر تهران در حوزه شهرسازی و معماری؛ ارتقا هویت شهر تهران؛ حفظ بافت های تاریخی و میراثفرهنگی و مناظر طبیعی شهر تهران؛ بستر سازی و بهبود خدمات نظام مهندسی در شهر تهران؛ همکاری در فعالیت های دانش بنیان؛ تحقق سیاست های ابلاغی نهاد های فرادست در حوزه شهرسازی؛ مشارکت با کمیته برگزار کننده روز جهانی شهرسازی از دیگر مفاد همکاری در این تفاهم نامه است.

همچنین همکاری در زمینه افزایش کیفیت امور شهرسازی و معماری و ساخت و ساز شهر تهران و ترویج بکارگیری فناوری ها و تکنولوژی های نوین؛ هم اندیشی و مشارکت برای بهره گیری از خدمات مشاوره ای سازمان نظام مهندسی در تصمیم سازی های مدیریت شهری و معرفی مهندسین مجرب و اساتید با تجربه عضو سازمان، برای برگزاری دوره های آموزش تخصصی مورد نیاز شورای اسلامی شهر تهران میان سازمان نظام مهندسی و شورای شهر تهران در قالب این تفاهم نامه به امضا رسید.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار