|
|
کدخبر: ۱۶۶۳۹۱

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اعلام تنظیم لایحه حمایت از زنان سرپرست خانوار و ارائه به دولت گفت: نرخ بیکاری زنان ۱۵ تا ۲۴ ساله طبق سرشماری سال ۹۰ به میزان ۴۶ درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهیندخت مولاوردی عصر امروز در مراسم تجلیل از زنان نمونه کارگر سرپرست خانوار با بیان اینکه زنان امروز همپای مردان در تولید فعالیت دارند گفت: در جهان عده زیادی از زنان با انجام کار برابر با مردان دستمزد کمتری دریافت می کنند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه نرخ مشارکت نیروی کار زنان از ۵۷ درصد در سال ۱۹۹۰ به ۵۵ درصد در ۲۰۱۲ کاهش یافته است اظهارداشت: بر اساس یافته های آمار گیری نیروی کار در سال ۹۲ نرخ مشارکت زنان ۱۲.۳ درصد بود.

ملاوردی ادامه داد: هم اکنون ۲۳.۱ زنان شاغل در کشاورزی، ۲۳.۱ درصد و ۵۳.۹ در خدمات فعالیت می کنند با این وجود نرخ بیکاری دختران ۱۵ تا ۲۴ سال در سال ۹۰ معادل ۴۶ درصد بود که نشان دهنده تمایل زنان برای ورود به بازار کار است.

وی افزود: طبق سرشماری سال ۹۰ به میزان ۱۲.۱ درصد زنان شاغل سرپرست خانوار هستند که از این میزان ۸۲ درصد بیکارند که می تواند تبعات و آسیب های اجتماعی به دنبال داشته باشد.

معاون رئیس جمهور از افزایش دختران فارغ التحصیل دانشگاهی و بالا رفتن سن ازدواج سخن گفت و تصریح کرد: در حال حاضر لایحه حمایت از زنان سرپرست خانوار در قالب تشکیل کمیته ای با وزارت کار در دست تهیه قرار دارد.

مولاوردی با تاکید بر لزوم تقویت تعاونی های زنان، حمایت از زنان عشایر و روستایی و حمایت از سیاستهای تشویقی از زنان کارآفرین گفت: فقدان قراردادهای شفاف، عدم اجرای حداقل های قانون کار، محرومیت از بیمه های اجتماعی و برخورداری از شرایط عادلانه کار مواردی است که باید درباره زنان پی گیری شود.

وی در پایان سخنانش از ایجاد کانون های اشتغال و بازارچه های شغلی برای زنان و دختران در شهرستان ها و استان ها خبر داد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار