|
|
کدخبر: ۱۶۶۴۴۷

آیت الله جوادی آملی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه جوانان باید جوانمردی را در خود تقویت کنند، گفت: جوانی همانند تیر تیزی است که باید از کمان قرآن و احادیثبه سوی هدفش حرکت کند.

به گزارش مشرق،آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی بعد از ظهر یکشنبه در دیدار اعضای ستاد مرکزی هیئت خادم الرضا(ع) به موضوع جوانمردی اشاره کرد و گفت: در اسلام آنچه که مهم و حائز اهمیت است خصوصیت جوانمردی است.

وی اظهار کرد: تفاوت جوان با یک جوانمرد در این است که فردی که جوان است تلاش و کوشش فراوانی انجام می دهد و ممکن است انسانیت را زیر پا بگذارد و از یاد خداوند غافل شده و خیری به کسی نرساند چنین فردی در زمان میانسالی متوجه می شود دستش خالی است و باید پیشتر به فکر می افتاد این در حالی است که یک جوانمرد در تمام مراحل زندگی از جوانی تا میانسالی با آبرو زندگی می کند.

با ائمه(ع) باشید تا دنیا و آخرتتان تأمین شود

استاد برجسته حوزه عنوان کرد: کسانی که با اهل بیت(ع) باشند و در مسیر آن بزرگواران گام بردارند در تمام مراحل زندگی با آبرو بوده و مطمئن باشند ائمه(ع) دنیا و آخرتشان را تأمین می کند.

وی با تأکید بر اینکه عزاداری ائمه اطهار باید همراه با شور و شعور باشد، اظهار داشت: همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند مردم و بخصوص هیئتی ها و مداحان باید با عظمت از اهل بیت(ع) یاد کنند و به هیچ عنوان نباید از این عظمت غافل شویم؛ زیرا اعتقاد داریم که همان گونه که قرآن کلید سعادت است، اهل بیت(ع) نیز در همان مرتبه قرار دارند.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه جوانان باید توجه داشته باشند تا در عزاداری ها آسیبی به دین و مذهب وارد نشود، تأکید کرد: نباید زمینه بروز اختلاف در عزاداری ها فراهم شود و این موضوع مورد تاکید بزرگان دین و ائمه(ع) بوده است.

وی با اشاره به اینکه جوانی همچون تیر تیزی است، گفت: این تیر زمانی می تواند به مقصد برسد که از کنار یک کمان بگذرد.

آیت الله جوادی آملی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: آیات قرآن، روایات و احادیثامامان معصوم(ع) و رهنمود های مرجعیت و رهبری همانند کمانی است که یک جوان می تواند از طریق آن به سمت مسیر درست حرکت کند.

سن ازدواج نباید بالا برود

وی به موضوع ازدواج جوانان اشاره کرد و افزود: نباید گذاشت سن ازدواج بیشتر از این بالا برود و باید با آسان کردن مراسم ازدواج و کنار گذاشتن چشم و همچشمی ها سن ازدواج جوانان را پایین آورد.

مفسر قرآن کریم با بیان اینکه ساده زیستی عیب نیست از جوانان خواست تا سطح توقعات خود را پایین بیاورند که در این صورت می توانند راحت تر زندگی کرده و از زندگی خود لذت ببرند.

وی بار دیگر تأکید کرد: جوانمردی را گسترش دهید که اگر آن گسترش یابد و فراگیر شود مشکلات کشور نیز بر طرف خواهد شد.

هیئت خادم الرضا(ع) جزء ۱۰۰ تشکل بر تر جهان تشیع است

حمید ناطقی در این دیدار با اشاره به اینکه این تشکل تحت هیئت و کانون خادم الرضا(ع) بیست سال است که تأسیس شده است، گفت: ما توانستیم جزو ۱۰۰ تشکل بر تر جهان تشیع قرار بگیریم.

وی حضور مراجع عظام تقلید در این تشکل را افتخاری بزرگ دانست و افزود: حضور جوانان زینت بخش مراسم های ما است.

مسؤل هیئت خادم الرضا(ع) گفت: این هیئت توانسته جوانان زیادی را جذب کند و مفتخریم که توانستیم تاکنون بیش از ۴۰ هزار عضو داشته باشیم.

وی به برخی از فعالیت های این هیئت اشاره و تصریح کرد: مهم ترین برنامه های ما در دهه اول ماه محرم است که بیش از ۲ هزار نفر در مراسم های عزاداری ما شرکت می کنند و از چهار شبکه جهانی تلویزیون مراسم پخش می شود.

مؤسس هیئت و کانون خادم ارضا(ع) زمینه سازی و مبتکر دهه فرخنده مهدویت در استان قم و سپس خارج از استان، همچنین برگزاری جشن ازدواج جوانان هیئتی، برگزاری ۱۴۵ روز اردوی فرهنگی، برگزاری و مسئولیت ۶۳ همایش مهم کشوری و استانی، برگزاری ۸ جشنواره فرهنگی و هنری و اوقات فراغت در سطح استان و کشور، ۱۹ پیاده روی خانوادگی و ۱۰۰ همایش علمی را از دیگر فعالیت های این تشکل عنوان کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار