|
|
کدخبر: ۱۶۶۴۸۸

عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه دولت یازدهم هم همان مسیر اشتباه دولت دهم را در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها می رود، گفت: احتمال اختصاص منابع ۱۰ هزار میلیاردی تولید در فاز دوم هدفمند سازی ضعیف است.

حمیدرضا فولادگر در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه براساس قانون در فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها باید ۱۰ هزار میلیارد تومان برای حمایت از تولید در اختیار این بخش قرار گیرد، اظهارداشت: دولت در گام نخست اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها درصدد بود با افزایش نسبی قیمت ها تا حدودی این رقم را برای واحدهای تولیدی و سایر بخش ها محقق سازد. اما نبود شرایط موجود در جامعه باعثشده تا دولت امکان افزایش قیمت ها را نداشته باشد.

وی با بیان اینکه برخلاف پیش بینی دولت تعداد افراد انصراف دهنده از دریافت یارانه نقدی هم در فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها اندک بود، افزود: عدم افزایش قیمت کالاها و البته تعداد ناچیز انصرافی ها باعثشده تا به این نتیجه برسیم که امکان تحقق منابع پیش بینی شده بخش تولید در فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها وجود ندارد.

وی به انتقادات دولت یازدهم به دولت قبلی در نحوه اجرای فاز نخست قانون هدفمندسازی یارانه ها اشاره کرد و گفت: دولت یازدهم نحوه پرداخت نقدی یارانه ها و عدم اختصاص منابع پیش بینی شده به بخش تولید و سلامت را از جمله ایرادات دولت گذشته در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها اعلام نموده است حال شرایط فعلی جامعه نیز نشان از آن دارد که اجرای فاز دوم نیز با فاز اول هدفمندسازی یارانه ها تغییری نداشته و دولت یازدهم نیز مسیر اشتباه دولت دهم را در اجرای این قانون انجام می دهد.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس اضافه کرد: بنابراین تولیدکنندگان نباید چندان به دریافت منابع پیش بینی شده فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها خوش بین باشند.

فولادگر با اشاره به اینکه همین عوامل باعثشده تا وزیر صنعت هم در جلسه اخیر خود با نمایندگان مجلس از عدم اختصاص یارانه نقدی به بخش تولید سخن بگوید، اظهار داشت: شاید در شرایط فعلی فقط بتوان با بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید تا حدودی مشکلات تولیدکنندگان را برطرف کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار