|
|
کدخبر: ۱۶۶۵۸۴

نشست مشترک رئیس اتاق بازرگانی بلژیک با مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی به منظور بررسی فرصت های سرمایه گذاری و آشنایی با فضای اقتصاد ایران در محل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل کوده ئی در این نشست ابتدا مزایا و ویژگی ها و پوشش های حمایتی قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی در کشور را برای نمایندگان شرکت های بلژیکی تشریح کرد.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری خارجی با اشاره به مزیت های اقتصادی کشور از جمله دارا بودن منابع غنی هیدروکربونی، بر نقش بی بدیل و موقعیت استراتژیک کشور در منطقه به ویژه در دسترسی به کشورهای قفقاز و آسیای مرکزی و بازار ۳۰۰ میلیونی کشورهای همسایه تاکید کرد.

وی افزود: سیاست و نگاه کشور به موضوع جذب سرمایه گذاری خارجی، مشارکت سرمایه گذاران خارجی در تامین منابع مالی بین المللی، انتقال دانش فنی و مدیریتی، ایجاد اشتغال و توسعه دانش های نوین برای طرح های سرمایه گذاری است.

کوده ئی در ادامه توضیحاتی پیرامون ساختارهای شکل گرفته جهت اجرای قانون و حمایت های دولت از سرمایه گذاران خارجی به ویژه مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی و مراکز سرمایه گذاری در استان ها داد و افزود: مرکز خدمات سرمایه گذاری یک کانون واحد و در واقع یک پنجره واحد با حضور نمایندگان کلیه دستگاه های تخصصی و اجرائی جهت ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران از مرحله اطلاع رسانی و صدور مجوز تا حل و فصل کلیه مشکلات فرا روی سرمایه گذارن خارجی در کشور است.

این نشست که با هدف آشنایی طرف بلژیکی با فضای سرمایه گذاری خارجی در ایران و بستر سازی جهت مذاکره رو در رو بخش های خصوصی و صاحبان فرصت های سرمایه گذاری با طرف بلژیکی برگزار شد، هر کدام از صاحبان طرح ها به معرفی طرح خود با طرف خارجی پرداختند.

رئیس اتاق بازرگانی بلژیک نیز ضمن تشکر و قدردانی از طرف ایرانی به دلیل برگزاری چنین نشست هایی اظهار امیدواری کرد، با توجه به دارا بودن پتانسیل و ظرفیت اقتصادی بالای ایران در منطقه شاهد حضور هرچه بیشتر سرمایه گذاری شرکت های بلژیکی در حوزه های مختلف در ایران باشیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار