|
|
کدخبر: ۱۶۶۶۲۴

سخنگوی ستاد بیمه سلامت همگانی به تسنیم خبر داد

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی ستاد بیمه سلامت همگانی از ثبت نام ۷۷۹ هزار خانوار(دو میلیون و ۶۰ هزار نفر) در سایت بیمه سلامت خبر داد.

مهدی میر شاه ولد در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیمدر خصوص آخرین آمار تعداد افراد ثبت نام شده در سایت بیمه سلامت، اظهار داشت: تا ساعت هشت صبح امروز(دوشنبه ۸ اردیبهشت) حدود دو میلیون و ۶۰ هزار نفر در سایت بیمه سلامت ثبت نام کرده اند که این تعداد در قالب ۷۷۹ هزار خانوار است، ضمن اینکه بین ساعات ۹ تا ۱۱ صبح، تعداد ثبت نام با جهش خاصی روبرو است.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران درباره هزینه ثبت نام بیمه سلامت همگانی نیز عنوان کرد: ثبت نام در سامانه به صورت کاملاً رایگان است، البته توصیه ما به افرادی که اینترنت شخصی در منزل ندارند، این است که حتماً به مراکز IT دارای مجوز یا دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند، البته وزارت کشور تعرفه کارمزد ۲ هزار تومانی برای ثبت نام هر خانوار مشخص کرده است که این هزینه ارتباطی با حق ثبت نام ندارد.

وی افزود: فرد پس از ورود به سامانه اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، کد ملی، جنسیت، تاریخ تولد، وضعیت تاهل، موقعیت جغرافیایی استان یا شهر محل اقامت خود را ثبت می کند، پس از آن پنجره ای باز می شود که فهرست دفاتر پیشخوان دولت و یا نمایندگی های سازمان بیمه سلامت در آن قرار دارد. بر این اساس فرد می تواند نزدیک ترین دفتر پیشخوان دولت را انتخاب کند و با ثبت شماره تلفن همراه و ثابت، ثبت نام اولیه اش تکمیل می شود.

میرشاه ولد تأکید کرد: سرپرستان خانوار می توانند افراد تحت تکفل خود را نیز در همان مرحله اول ثبت نام کنند.

سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی با بیان اینکه با کانون دفاتر پیشخوان دولت برای ثبت نام بیمه سلامت همگانی هماهنگی های لازم را انجام داده ایم، گفت: ۷ هزار دفتر پیشخوان دولت در سراسر کشور آماده ثبت نام از مردم هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به محض ثبت نام مراحل استعلام اطلاعات آغاز می شود و پیش بینی ما این است که بتوانیم اطلاعات وارد شده را ظرف یک ماه بررسی کنیم. پس از آن برای متقاضیان پیامکی ارسال می شود که می توانند بر اساس آن برای دریافت دفترچه های خود به مراکز پیشخوان دولت طرف قرارداد مراجعه کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار