|
|
کدخبر: ۱۶۶۶۹۴

وزیر نفت در بوشهر:

خبرگزاری تسنیم: وزیر نفت در بوشهر گفت: فاز ۱۲ میدان گازی پارس جنوبی دارای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی است و اکنون ۱۴ میلیون متر مکعب گاز از آن تولید می شود که تا خرداد ماه به ۲ برابر افزایش می یابد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازبوشهر، بیژن نامدار زنگنه در جریان بازدید معاون اول رئیس جمهور از فاز ۱۲ میدان گاز پارس جنوبی در عسلویه، اظهارکرد: این فاز که به اندازه ۳ فاز پارس جنوبی است دارای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و ردیف اول گازی این فاز اوایل امسال با تولید ۱۴ میلیون متر مکعب گاز در روز وارد مدار شده است.

وی با بیان اینکه ردیف دوم فاز ۱۲ پارس جنوبی تا خردادماه به بهره برداری می رسد تصریح کرد: با بهره برداری از ردیف دوم این فاز تولید گاز از ۱۴ میلیون متر مکعب در روز به ۲۸ میلیون متر مکعب افزایش می یابد.

وزیر نفت میزان سرمایه گذاری در فاز ۱۲ پارس را ۶.۹ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: در ساخت این فاز میدان گازی پارس جنوبی متخصصان کشورمان صددرصد مشارکت داشتند و روند ساخت این فاز مطلوب است.

زنگنه با اشاره به اینکه فاز ۱۲ پارس جنوبی از مهمترین فازهای میدان گازی پارس جنوبی است خاطرنشان کرد: تا پایان امسال فاز ۱۲ تکمیل خواهد شد و گاز این فاز به شبکه سراسری تزریق می شود.

به گزارش تسنیم، معاون اول رئیس جمهور قرار است بعد از بازدید از فاز ۱۲ از فازهای ۱۵،۱۶، ۱۷،۱۸ در عسلویه بازدید کند.

انتهای پیام / آ

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار