|
|
کدخبر: ۱۶۶۷۳۲

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران در گفت و گو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل بیمه سلامت استان تهران با اشاره به اینکه تعدادی از ثبت نام شدگان در سایت بیمه سلامت دارای پوشش بیمه ای هستند، تاکید کرد: فقط افراد فاقد هر نوع بیمه، در سایت مربوطه ثبت نام کنند.

پهبد پورشبانان در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، در خصوص آخرین آمار تعداد ثبت نام شدگان استان تهران در سایت بیمه سلامت، اظهار داشت: تاکنون تعداد ۳۸۰ هزار نفر از استان تهران در این سایت ثبت نام کرده اند که این تعداد در قالب ۱۸۰ هزار خانواده است.

وی ادامه داد: مرحله پایش و استعلام وضعیت بیمه ای ثبت نام شدگان در سایت بیمه سلامت آغاز و مشخص شده که تعدادی از آنها تحت پوشش بیمه ای هستند، لذا از مردم تقاضا داریم اگر تحت پوشش بیمه هستند در این سایت ثبت نام نکنند، چرا که در مرحله پایش این موضوع مشخص شده و و به آنها دفترچه بیمه تعلق نخواهد گرفت و این امر فقط روند پایش اطلاعات دیگر افراد را به تعویق می اندازد.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران همچنین گفت: به جز ثبت نام به صورت اینترنتی، افراد می توانند با مراجعه به هفت هزار دفتر پیشخوان خدمات دولت در سراسر کشور و یک هزار و ۸۰۰ دفتر در سطح استان تهران برای ثبت نام خود اقدام کنند و هزینه ای که این دفاتر در این خصوص دریافت می کنند دو هزار تومان است.

وی ادامه داد: افراد در این مرحله بر اساس خوداظهاری فاقد بیمه اعلام می شوند و بعد از تکمیل مراحل ثبت نام آنها، استعلام سازمانی برای تصدیق این اظهارات آغاز می شود.

پورشبانان عنوان کرد: بعد از تکمیل ثبت نام اینترنتی، فرد می تواند با ورود کد ملی خود در سایت مربوطه، پرونده و اطلاعات ثبت نامی خود را مشاهده کنند، ضمن اینکه در طول مراحل ثبت نام از افراد شماره تلفن همراه درخواست می شود تا سایر اطلاعات در مراحل بعدی به صورت پیامک به آنها ارسال شود.

وی افزود: افراد ثبت نام شده در مراحل بعدی می توانند با در دست داشتن اوراق هویتی خود و افراد تحت تکفل، برای دریافت دفترچه بیمه به ۵۵ دفتر پیشخوان دولت طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت در سطح استان تهران مراجعه کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران بیان کرد: اعتبار این دفترچه ها به صورت یکساله است و دولت تمام حق بیمه سهم افراد را پرداخت می کند، لذا پوشش این بیمه به صورت کاملاً رایگان است.

وی همچنین، در خصوص تعداد افراد فاقد بیمه در سطح استان تهران خاطرنشان کرد: آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد، اما برآورد ما این است که حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از ۶ میلیون فرد فاقد بیمه در سراسر کشور، در استان تهران و به ویژه در مناطق حاشیه ای شهر تهران باشند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار