|
|
کدخبر: ۱۶۶۷۳۶

خبرگزاری تسنیم: طی فروردین ماه سال جاری، در یک میلیون و ۳۳۸ هزار و ۸۲۳ هکتار از اراضی کشاورزی کشور طرح آبیاری تحت فشار اجرا شده است.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از روابط عمومی معاونت آب و خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی، در فروردین ماه امسال در یکهزار و ۵۰۴ هکتار از اراضی کشاورزی کشور آبیاری تحت فشار اجرا شده با اجرای این میزان آبیاری نوین، ۶ / ۶ میلیون متر مکعب افزایش راندمان و کارآیی مصرف آب صورت گرفته است.

براساس این گزارش، در فروردین ماه سالجاری، در ۵۱۸ هکتار از اراضی مدرن کشاورزی کشور طرح تجهیز و نوسازی اراضی اجرا شده است.
در مجموع تاکنون در ۶۳۷ هزار و ۳۵۹ هکتار از اراضی مدرن، ۶۴۶ هزار و ۵۲۷ هکتار از اراضی سنتی و ۹۲ هزار و ۶۰۴ هکتار از اراضی شالیزاری طرح تجهیز و نوسازی صورت گرفته است.

طبق این گزارش همچنین در فروردین ماه امسال ۲ هزار و ۶۰۳ هکتار در عرصه تشکلها طرحهای آب و خاک اجرا شده است. در مجموع تا کنون در ۱۹۹ هزار و ۱۰۴ هکتار از اراضی تحت پوشش تشکلها طرحهای آب و خاک به اجرا در آمده است.
معاونت آب و خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی در فروردین ماه سالجاری با اجرای طرحهای آب و خاک در اراضی کشاورزی کشور در مجموع ۱۳ میلیون متر مکعب آب صرفه جویی شده است.
این گزارش در ادامه یادآور شده است: در فروردین ماه امسال ۱۰ واحد در زمینه صنایع کشاورزی در کشور به بهره برداری رسیده است و برای ۴۶۰ نفر نیز اشتغال ایجاد شده است.
بر اساس این گزارش، تا کنون ۶ هزار و ۷۹ واحد در زمینه صنایع کشاورزی در کشور به بهره برداری رسیده و در مجموع برای ۷۶ هزار و ۸۸۱ نفر اشتغال ایجاد شده است.
لازم بذکر است در فروردین ماه امسال میزان ظرفیت جذب مواد خام ۱۰۵ هزار تن و در مجموع تا کنون میزان ظرفیت جذب مواد خام در صنایع کشاورزی در کشور ۳۳ میلیون ۴۸۲ هزار تن بوده است.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار