|
|
کدخبر: ۱۶۶۷۷۴

تسنیم گزارش می دهد

خبرگزاری تسنیم: در حالی قرار بود خط لوله ۳۳ کیلومتری انتقال سوخت جت از انبار فرآورده های نفتی ری به فرودگاه بین المللی امام خمینی فردا با حضور معاون وزیر نفت به بهره داری برسد که این افتتاح برای بار دوم به تعویق افتاد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، خط لوله ای به طول ۳۳ کیلومتر از انبار فرآورده های نفتی ری به فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) احداثشده و قرار بود این پروژه سه شنبه هفته گذشته با حضور عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران به صورت رسمی افتتاح شده و در مدار بهره برداری قرار گیرد اما به دلیل عدم حضور معاون وزیر نفت، افتتاح رسمی این پروژه کنسل اعلام شد.

البته این شائبه به وجود آمد که دولتی ها از بیم پرسش خبرنگاران در خصوص قیمت سوخت در فاز دوم هدفمندی یارانه ها مراسم افتتاح را به زمان دیگری موکول کرده اند.

روز پس از لغو افتتاح مرتضی دهقان مدیرکل فرودگاه بین المللی امام خمینی در این باره گفت: طرح احداثخط لوله انتقال سوخت از پالایشگاه ری به فرودگاه امام خمینی(ره) از سال ۱۳۸۸ در چند فاز تعریف شد که پس از اتمام مطالعات مربوط به این پروژه، عملیات اجرایی احداثخط لوله آغاز و هم اکنون در مرحله تست این خط هستیم.

وی افزود: تست های مورد نیاز برای خط لوله انجام شده به طوری که هم اکنون در مرحله پایانی تست خط هستیم که امیدواریم از هفته آینده با اجرای موفق تست و آزمایش های لازم به صورت متناوب سوخت از پالایشگاه تا فرودگاه منتقل شود.

حال با گذشت یک هفته، قرار بود فردا با حضور معاون زویر نفت در امور پالایش و پخش، خط لوله انتقال سوخت بین انبار فرآورده های نفتی ری تا فرودگاه بین المللی امام خمینی به بهره برداری برسد که البته این برنامه یکبار دیگر از سوی وزارت نفت کنسل و به هفته دیگر موکول شد.

شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران اعلام کرده که در صورت راه اندازی این خط لوله از تردد روزانه بیش از ٥٠ تانکر نفتکش در محدوده تاسیسات ری تا فرودگاه امام جلوگیری می شود.

تا پیش از این سوخت مورد نیاز فرودگاه امام خمینی از طریق تانکر تامین می شد که با آغاز بهره برداری از خط لوله ١٠ اینچ ری - فرودگاه امام خمینی، ارسال سوخت از این طریق انجام می شود.

باقریان، مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران در این باره گفت: در صورت راه اندازی این خط لوله از تردد روزانه بیش از ٥٠ تانکر نفتکش در محدوده تاسیسات ری تا فرودگاه امام جلوگیری می شود.

مصرف سوخت هوایی فرودگاه امام به طور متوسط روزانه ١, ٥ میلیون لیتر است.

با بهره برداری از این خط لوله، انتقال سوخت فرودگاه امام خمینی از طریق ٣ دستگاه الکتروپمپ در مرکز انتقال نفت اقماری در منطقه تهران انجام خواهد شد و این مرکز علاوه بر فرودگاه امام، سوخت فرودگاه مهرآباد را نیز تامین می کند و قادر است روزانه بیش از سه میلیون لیتر سوخت جت ارسال کند.

با توجه به وعده افتتاح خط لوله انتقال سوخت جت از انبار فرآورده های نفتی ری به فرودگاه بین المللی امام خمینی طی هفته آینده، برای سوخت رسانی به این فرودگاه ۳۵۰ تانکر باید جور خلف وعده افتتاح خط لوله مذکور را تا هفته آتی بکشند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار