|
|
کدخبر: ۱۶۶۸۲۱

یک پژوهشگر آسیب های اجتماعی مطرح کرد

خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس و پژوهشگر آسیب های اجتماعی گفت: متأسفانه بسیاری از افراد تحت تأثیر تبلیغات رنگارنگ ماهواره ای شده اند و با تنوع طلبی و خرید هر آن چه که در ماهوراه تبلیغ می شود به نوعی ابزار دست برنامه سازان ماهواره ای شده اند.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از سایت طنین یاس، جعفربای کارشناس و پژوهشگر آسیب های اجتماعی با بیان این که " فرهنگ " یکی از زیربنایی ترین عنصر تشکیل دهنده حیات اجتماعی و اقتصادی هر جامعه است، اظهار داشت: تا کنون از فرهنگ تعاریف فراوانی به ثبت رسیده است که نهایتاً مردم شناسان بر این باروند که دامنه گسترده فرهنگ تمامی ارکان و ابعاد جامعه را تحت پوشش خود دارد.

ماهواره در خدمت بیگانگان برای نابودی اقتصاد و فرهنگ

وی با اشاره به نام گذاری سال جدید با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، افزود: از آن جا که بین اقتصاد وفرهنگ ارتباط تنگاتنگی وجود دارد باعثشده است که همه عناصر اقتصادی ریشه در فرهنگ آن جامعه داشته باشد تا جایی که اگر فرهنگ جامعه ای رسالت خویش را به درستی انجام دهد، قطعاً اقتصاد آن جامعه با پویایی و موفقیت همراه خواهد بود؛ در صورتی که اقتصاد جامعه دچار مشکل باشد عناصر فرهنگی آن جامعه نیز آسیب می بیند.

این کارشناس مسائل اجتماعی ادامه داد: اگر دشمن بنای تخریب اقتصادی کشور را داشته باشد قطعاً از ظرفیت های فرهنگی آن جامعه بهره می گیرد و ماهواره به عنوان نماد فرهنگی بی شک می تواند ابزار مهمی در خدمت بیگانه برای نابودی اقتصاد و فرهنگ جامعه تلقی شود.

مردم ابزار دست برنامه سازان ماهواره ای

بای تصریح کرد: امروزه دشمن از طریق ماهواره که بهتر است بگوییم دجال، فرهنگ مصرف زدگی علیه اقتصاد ایران را به راه انداخته است و افکار عمومی را از طریق این دجال به عنوان سمبل فرهنگ جامعه به سمت و سویی هدایت می کند که خود می خواهند.

وی با بیان این که ماهواره ها با تبلیغات رنگارنگ مصرف گرایی و نیازهای کاذب را رواج داده اند، گفت: غرب برای رونق تولیدات صنعتی خود با تبلیغات گسترده در ماهواره به نوعی جنگ فرهنگی به پا کرده است و مهم ترین تبعات آن مصرف زدگی محض در بین مردم است.

این پژوهشگر آسیب های اجتماعی خاطرنشان کرد: متأسفانه بسیاری از افراد تحت تأثیر تبلیغات رنگارنگ ماهواره ای شده اند و با تنوع طلبی و خرید هر آنچه که در ماهوراه تبلیغ می شود و به نوعی ابزار دست برنامه سازان ماهواره ای شده اند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار