|
|
کدخبر: ۱۶۶۸۳۱

رئیس اتحادیه مینی بوسرانی در گفت وگو با تسنیم خبر داد

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتحادیه مینی بوسرانی با اشاره به افزایش ۶۶ و ۴۲ درصدی قیمت گازوئیل سهمیه ای و آزاد، پیش بینی کرد قیمت کرایه مینی بوس از ۱۵ روز دیگر حدود ۱۵ درصد افزایش یابد.

غلامرضا غضنفری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: با توجه به اقدام دولت در افزایش قیمت گازوئیل و همچنین تاثیر آن روی قیمت اقلام مصرفی از جمله لاستیک، روغن و… کرایه مینی بوس از ۱۵ روز دیگر حدود ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت.

وی با بیان این که متوسط سن ۷۶ هزار مینی بوس کشور بالای ۲۰ سال است، گفت: حدود ۴۶ هزار مینی بوس ثبت شده در اتحادیه مینی بوسرانی بین ۸۵ تا ۹۰ درصد فرسوده هستند و لازم است دولت در این رابطه فورا وارد عمل شود.

وی با یادآور این که چند سالی است که اقدامی در خصوص نوسازی مینی بوس های فرسوده انجام نشده است، افزود: دو سال پیش سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کمک خوبی به نوسازی مینی بوس ها کرد. در آن سال این سازمان به ازای اسقاط هر دستگاه مینی بوس هشت میلیون تومان را به صورت بلاعوض پرداخت می کرد، با توجه به قیمت حدود ۴۲ میلیون تومانی مینی بوس با این اقدام حدود ۲۵۰۰ مینی بوس در مدت کوتاهی نوسازی شد.

غضنفری در عین حال گفت: متاسفانه با وجود این که به سازمان راهداری برای تداوم اجرای این برنامه حتی التماس هم کردیم، اما این برنامه متوقف شد و به تبع آن مینی بوس داران دیگر تمایلی برای نوسازی مینی بوس های فرسوده نداستند.

به گزارش تسنیم، داوود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای اواسط فروردین امسالاز ارائه پیشنهاد جدیدی برای نوسازی ناوگان عمومی کشور خبر داد و افزود: بر این اساس برای نوسازی کامیون ۲۰۰ میلیون تومان، اتوبوس ۳۰۰ میلیون، مینی بوس ۱۰۰ میلیون و سواری ۸۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.

رئیس اتحادیه مینی بوسرانی در واکنش به این موضوع گفت: اگر واقعا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای نوسازی مینی بوس پرداخت شود، شاهد حرکت بسیار مناسبی در خروج مینی بوس های فرسوده خواهیم بود.

غضنفری ادامه داد: با توجه به قیمت ۱۱۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی مینی بوس نو، با پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی نوسازی ناوگان فرسوده مینی بوس کشور شتاب می گیرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار