|
|
کدخبر: ۱۶۶۸۳۴

مدیرکل امور بین الملل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حضور ایران در اجلاس شورای حمل و نقل ریلی کشورهای عضور CIS، گفت: با حضور در این اجلاس می توانیم حمل و نقل ریلی به این کشورها را دوبرابر افزایش دهیم.

عباس نظری در گفتگو با مهر با اشاره به برگزاری اجلاس شورای حمل و نقل ریلی کشورهای عضو CIS، اظهار داشت: همه روسای راه آهن این کشورها در این اجلاس جمع می شوند تا در رابطه با مسایل تعرفه ای و مشکلات منطقه با هم صحبت کنند.

وی به حضور ایران در این اجلاس اشاره کرد و گفت: ما هم قرار شد که در این اجلاس شرک کنیم زیرا عضو ناظر هستیم و با حضور در این اجلاس می توانیم حمل و نقل ریلی را به این کشورها افزایش دهیم.

مدیرکل امور بین الملل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا سهمی از بازار CIS را به سمت ایران سوق دهیم، بیان کرد: در سال گذشته یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن از این کشورها حمل و نقل بین المللی کالا داشتیم که امیدواریم امسال این رقم به ۳ میلیون تن برسد.

نظری با تاکید بر اینکه در این جلسات می توان رقم حمل و نقل بین المللی ایران را افزایش داد، اظهار داشت: اجلاس هفته آینده در قزاقستان برگزار می شود ضمن آنکه ما با قزاقستان هم بصورت دوجانبه جلسه ای داریم.

وی تصریح کرد: در راستای تعاملات با قزاقستان برای حمل و نقل گندم تخفیفاتی را قایل شدیم ضمن آنکه در مجموع مشکل خاصی در تعرفه ها با این کشور نداریم و بیشتر به دنبال افزایش حمل و نقل با دیگر کشورهای عضو CIS هستیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار