|
|
کدخبر: ۱۶۶۹۰۵

به لطف بازگشت " فارس " به تالار شیشه ای؛

خبرگزاری تسنیم: در جریان معاملات امروز بازار سرمایه دماسنح بورس با رشد ۲۰۷ واحدی به عدد ۷۸ هزار واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم؛ در حالی که معاملات امروز بازار سرمایه در پی چند روز رشد پی درپی روند کاهشی را در پیش گرفته بود، با بازگشایی نماد معاملاتی " فارس " شاخص بورس ۲۰۷ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۷۸ هزار و ۱۳۱ واحدی قرار گرفت.
امروز همچنین ۶۹۶ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۲۸۲ میلیارد تومان در ۷۸ هزار نوبت معاملاتی دادوستد شد و نماد معاملاتی فارس، پارسان و تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت و شبندر، فملی و فولاد بیشترین تاثیر منفی را بر حرکت دماسنج بورس داشتند.
بر اساس این گزارش، نماد معاملاتی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس امروز با توجه به اطلاعیه منتشر شده در سایت کدال مبنی بر شفاف سازی در خصوص خرید سهام شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، خرید سهام سایر شرکت ها و تسهیلات اخذ شده از شرکت ملی صنایع پتروشیمی با محدودیت نوسان قیمت به تالار شیشه ای بازگشت و روند منفی حرکت شاخص بورس را مثبت کرد.
بازگشایی نماد معاملاتی شرکت های حفاری شمال، حق تقدم شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید، سرمایه گذاری صنعت بیمه، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و گروه گسترش نفت و گاز پارسیان از دیگر اتفاقات امروز بازار سرمایه بود.
به باور کارشناسان بورسی رفع ابهامات بازار سرمایه در زمینه هدفمندی یارانه ها، قیمت بنزین، نرخ سود بانکی و عواملی از این دست باعثبازگشت رونق به بورس در روزهای گذشته شده است.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار