|
|
کدخبر: ۱۶۶۹۷۴

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از آمادگی کامل این شرکت برای ارائه خدمات و جابه جایی مناسب مسافران در زمان برگزاری بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، محسن نایبی با اشاره به بر پایی نمایشگاه کتاب از تاریخ ۱۱ تا ۲۱ اردیبهشت در مصلی تهران اعلام کرد: قرار گرفتن دو ایستگاه مصلی و شهید بهشتی در خط یک مترو تهران در ضلع شمال و جنوب مصلی تهران سبب شده تا بهترین راه برای دسترسی به نمایشگاه کتاب استفاده از مترو باشد؛ از این رو شرکت بهره برداری مترو تهران برای خدمات رسانی هر چه بهتر و بیش تر اقداماتی را برای تسهیل تردد مسافران به مقصد نمایشگاه کتاب از طریق شبکه ریلی شهری و به خصوص خط یک اندیشیده است.

وی گفت: علاوه بر برنامه حرکتی منظم قطارها در خطوط مترو؛ این شرکت آمادگی دارد تا در زمان ازدحام مسافران در ایستگاه های مصلی و شهید بهشتی حرکت های فوق العاده را برای تردد سریع تر اعزام کند.

نایبی همچنین با اشاره به این که در برنامه عادی ایام آخر هفته فاصله گذر قطارها در خط یک حدود ۷ تا ۱۰ دقیقه است، افزود: فاصله گذر قطارها در ایام آخر هفته طی برگزاری نمایشگاه کاهش یافته و پنجشنبه با افزایش تعداد حرکت قطارها فاصله گذر ۵ دقیقه تا ساعت نه شب حفظ خواهد شد و در روز جمعه هم از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب هر ۵ دقیقه یک قطار اعزام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به این که نیمه جنوبی خط سه هم امسال میزبان مسافران نمایشگاه کتاب است و از ساعت ۹ صبح تا ۳ بعدازظهر به شهروندان خدمات رسانی می کند، افزود: این خط به خصوص برای بازدیدکنندگان نمایشگاه که از سایر شهر ها با قطار به تهران سفر می کنند می تواند بهترین روش برای رسیدن به نمایشگاه کتاب باشد. مسافران هوایی هم می توانند با استفاده از خط چهار مترو و تغییر مسیر در ایستگاه دروازه دولت به نمایشگاه کتاب منتقل شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به یکسان بودن فاصله مکانی دو ایستگاه شهید بهشتی و مصلی به محل برگزاری نمایشگاه، بازدید کنندگان می توانند از هر ۲ ایستگاه برای سوار و پیاده شدن استفاده کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای ایمنی بیشتر و جلوگیری از وقوع هر حادثه مقرر شده تا دو دستگاه آمبولانس در ورودی های ایستگاه های مصلی و شهید بهشتی استقرار یابند و تیم فوریت های پزشکی نیز در این ایستگاه ها مستقر خواهد بود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار