|
|
کدخبر: ۱۶۷۰۲۵

در پی برگزاری اجلاس ۳ جانبه راه آهن های ایران، ازبکستان و ترکمنستان توافق نامه ۳ جانبه ای به منظور رشد و شکوفایی صنعت حمل و نقل ریلی، استفاده بهینه از ظرفیت های ریلی و ترانزیتی میان ۳ کشور به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به روابط رو به گسترش اقتصادی و رشد روزافزون تقاضا جهت حمل بار از طریق راه آهن و ضرورت توسعه همکاری های در زمینه حمل ونقل ریلی به ویژه افزایش حجم حمل و نقل ترانزیت بار در مسیر ازبکستان - ترکمنستان - ایران، به خصوص شرایط تعرفه ای برای تزانزیت پنبه ازبکستان، مذاکراتی میان هیات های ۳ کشور به ریاست مدیران راه آهن ۳ کشور برگزار شد.

این گزارش می افزاید: براساس مفاد این توافق نامه، ۳ کشور در اهمیت همکاری های فی مابین در کریدورهای بین المللی عبوری از قلمرو عبوری ایران، ازبکستان و ترکمنستان و لزوم ایجاد شرایط مناسب برای افزایش حجم محموله های قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان و روسیه از مسیر ۳ کشور تاکید کردند.

همچنین در این اجلاس موضوع اعمال تخفیف در خصوص تعرفه حمل پنبه ترانزیتی با استفاده از واگن های مسقف مورد بحثو مذاکره قرارگرفت و براساس توافق صورت گرفته راه آهن ایران سقف ۳۰ درصد تخفیف پلکانی و راه آهن ترکمنستان سقف تخفیف ۳۰ درصدی را اعمال خواهند کرد.

براساس توافق صورت گرفته هر ۳ کشور به منظور رشد و شکوفایی صنعت حمل و نقل ریلی، استفاده بهینه از ظرفیت های ریلی و ترانزیتی ۳ کشور و بررسی مسائل حمل و نقلی، مالی میان ۳ راه آهن، نسبت به تشکیل کمیته کاری متشکل از نمایندگان ۳ راه آهن و برگزار ی جلسات ۳ جانبه به ریاست روسای راه آهن ۳ کشور اقدام خواهند کردند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار