|
|
کدخبر: ۱۶۷۰۲۶

مدیرعامل راه آهن از ارائه تخفیفات قابل توجه به شرکت های حمل و نقلی ریلی و عدم افزایش نرخ تعرفه های حمل بار به منظور افزایش سهم راه آهن در جا به جایی حمل بار از جمله سنگ آهن و فولاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن پورسیدآقایی در نخستین همایش سالانه انجمن سنگ آهن با اشاره به برنامه ریزی راه آهن در جهت افزایش ظرفیت حمل بار گفت: در حال حاضر ۳۳ میلیون تن بار توسط راه آهن کشور جابجا می شود که طبق برنامه ریزی صورت گرفته باید این میزان به ۷۰ میلیون تن برسد.

وی میزان صرفه جویی حاصل از سوخت توسط راه آهن را مدنظر قرار داد و افزود: با توجه به مکانیزم طراحی شده در صورتی که این رقم به راه آهن تخصیص یابد تحول جدی در این حوزه رخ خواهد داد.

مدیرعامل راه آهن خاطرنشان کرد: در هیج کجای دنیا سنگ آهن توسط جاده جابجا نمی شود، درحالیکه از ۲۴ میلیون تن سنگ آهنی که در کشور جابجا می شود تنها ۴ میلیون تن آن توسط ریل و در حدود ۱۹.۵ میلیون تن آن توسط جاده حمل می شود.

پورسیدآقایی از عزم جدی را ه آهن به منظور افزایش سهم راه آهن در جابجایی بار سنگ آهن خبر داد و گفت: در راستای حمایت از سرمایه گذاری و حضور بخش خصوصی در حوزه ریلی تخفیفات قابل توجهی برای شرکتها قائل شدیم که از جمله آن می توان به پرداخت ۱۴ درصد از بهره بانکی سرمایه گذارانی که برای خرید واگن اقدام می کنند اشاره کرد.

مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه فضای مشارکت در کشور بازاست تصریح کرد: پس از افزایش سهم راه آهن در جابجایی سنگ آهن با برنامه ریزی های صورت گرفته درصدد هستیم تا در جهت افزایش ظرفیت راه آهن برای جابجایی فولاد اقدام کنیم.

پورسید آقایی در ادامه وضعیت نرخ حمل و نقل با اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه ها را مدنظر قرار داد و گفت: سیاست راه آهن در بخش قطارهای باری جذب بار و کاهش تعرفه ها است بنابراین نه تنها افزایش قیمت رخ نمی دهد بلکه در کنار کاهش مصرف سوخت به دنبال جذب بار از جاده به سمت ریل هستیم. به گفته وی با اجرایی شدن برنامه های تدوین شده در جهت عدم افزایش حق دسترسی توسط راه آهن، زمینه رقابت ریل با جاده فراهم خواهد شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار