|
|
کدخبر: ۱۶۷۰۴۹

رئیس مجلس شورای اسلامی:

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجلس گفت: مشکلات آموزش و پرورش ارتباطی با یک وزیر ندارد، باید ارزیابی و تغییراتی گسترده در حوزه سیستم آموزش و پرورش کشور انجام شود.

به گزارشخبرگزاری تسنیماز قم، علی لاریجانی ظهر امروز در جلسه شورای معاونین و مدیران نواحی آموزش و پرورش استان قم با تبریک فرا رسیدن هفته معلم اظهار کرد: باید مسئولان مختلف در حوزه های اجرایی کشور تلاش کنند تا فرهنگ آموزش و پرورش در کشور ارتقاء پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات بسیار زیادی در حوزه آموزش و پروش وجود دارد که باید حل شود خاطر نشان کرد: باید این مشکلات در سطح ملی محقق شود و تنها در این صورت است وزرات آموزش و پروش می تواند عملکردی مناسب را از خود برجای بگذارد.

لاریجانی با اشاره به اینکه مشکلات اموزش و پرورش ارتباطی با یک وزیر ندارد تصرحی کرد: باید ارزیابی و تغییراتی گسترده در حوزه سیستم آموزش و پرورش کشور انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید بتوانیم از آموزش و پروش یک دورنمای کلی داشته باشیم تا سپس بتوانیم مشکلات و وضعف های موجود را برطرف کنیم.

رئیس قوه مققنه با اشاره به اینکه باید آموزش و پروش به سمت درآمد زایی نیز پیش برود خاطر نشان کرد: دولت اوضاع مالی خوبی ندارد و قوه مجریه برای اداره کشور با مشکلات مالی بسیار زیادی روبه رو است.

لاریجانی با اشاره به اینکه مجلس اجازه داده که برخی از مدارس به فروش برسد و در قسمتی دیگر خرج شود عنوان کرد: باید از خیران مدرسه ساز برای حل مشکلات موجود در حوزه های آموزشی کشور کمک گرفت.

وی خاطر نشان کرد: در مجلس دو پیشنهاد مطرح بود یکی اینکه خدمات درمانی ایثارگران بر عهده دستگاه های اجرایی باشد و دومین نظر این بود که سهم دستگاه های اجرایی کسر و به بنیاد شهید داده شود که خدمات ایثارگری از طریق این نهاد ارائه شود که این نظر اگر چه نقص هایی داشت اما تصویب شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باید بسیاری از هنرستان های استان قم به وسیله تامین منابع مالی تجهیز شود زیرا کمبود های بسیار زیادی در این حوزه وجود دارد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار