|
|
کدخبر: ۱۶۷۱۲۲

دور جدید مذاکرات برقی ایران و نیکاراگوئه با حضور وزرای نیروی و امور خارجه دو کشور در تهران با هدف صادرات خدمات فنی و مهندسی در حوزه ساخت نیروگاه و تجهیزات صنعت برق برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه دیپلماسی انرژی ایران، دور جدید مذاکرات برق و انرژی جمهوری اسلامی ایران و نیکاراگوئه امروز با حضور وزرای نیروی و امور خارجه دو کشور در تهران انجام شد.

ساموئل سانتوز لوپز وزیر امورخارجه نیکاراگوئه در نشست مشترک با وزیر نیروی ایران با بیان اینکه در زمانی نه چندان دور، روزانه ۱۲ ساعت خاموشی در نیکاراگوئه داشتیم، گفت: اما هم اکنون حدود نیمی از انرژی مورد نیاز خود را از طریق انرژی های خورشیدی، بادی، بیومس و برق آبی تامین می شود.

این عضو کابینه دولت نیکاراگوئه با تاکید بر اینکه نیاز برق در آمریکای مرکزی بسیار بالاست، تصریح کرد: با توجه به این نیاز بالا، تولید و فروش برق بسیار آسان است و سرمایه گذاران در این بخش ضرر نخواهند کرد.

وزیر امورخارجه نیکاراگوئه اظهار داشت: نیکاراگوئه در بخش انرژی های بادی پیشرفت خوبی داشته است و قصد دارد به منظور توازن و تنوع ب خشی در تامین انرژی، نیروگاه های برق آبی و بیومس را با شتاب بیشتری توسعه دهد تا نسبت به نیروگاه های بادی به توازن برسد.

لوپز با یادآوری اینکه نیکاراگوئه برنامه ریزی کرده تا سال ۲۰۱۹ میلادی معادل ۹۰ درصد برق خود را در داخل نیکاراگوئه تامین کند، بیان کرد: تاکنون بیشتر نیاز برق این کشور با سرمایه گذاری خارجی تامین شده است.

وی ضمن دعوت از بخش دولتی ایران به همراه بخش خصوصی برای سفر به کشور نیکاراگوئه به منظور آشنایی با فرصت های سرمایه گذاری در این کشور، تاکید کرد: از بخش دولتی، خصوصی و سرمایه گذاران ایرانی برای حضور در صنعت برق نیکاراگوئه استقبال می کنیم و شرکت های ایرانی حضوری فعال در صنعت برق این کشور آمریکای مرکزی داشته باشند.

به گفته این دیپلمات نیکاراگوئه ای فرصت های مناسبی برای سرمایه گذاری شرکت های ایرانی در انرژی های پاک ازجمله خورشیدی، بیومس و برق آبی وجود دارد.

حمید چیت چیان وزیر نیروی ایران هم در این نشست مشترک با بیان اینکه رویکرد این کشور آمریکای مرکزی را برای استفاده از انرژی های پاک مناسب ارزیابی کرد و گفت: شرکت های ایرانی در ۴۶ کشور جهان حضوری تاثیرگذار دارند و عملکرد شرکت های ایرانی و رضایت کشورها بیانگر این است که شرکت های ایرانی متناسب با استاندارهای جهانی عمل کرده اند.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید، افزود: از پیشرفت های کشور دوست نیکاراگوئه خوشحال شدیم و اگر سهمی هرچند اندک در پیشرفت این کشور داشته باشیم، خوشحال تر می شویم.

وی ضمن قبول دعوت وزیر امور خارجه نیکاراگوئه، تصریح کرد: ایران شرکت های توانمند برای حضور در کشور نیکاراگوئه را شناسایی کرده و آنها را برای حضور در صنعت برق آن کشور ترغیب می کنیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار