|
|
کدخبر: ۱۶۷۱۵۱

طیب نیا در پاسخ به پرسش های مهر:

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه تورم ۲۵ درصدی پیش بینی شده از سوی دولت برای سال ۹۳ با احتساب اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه هاست، گفت: برای اولین بار در تاریخ ایران نرخ سود بانکی از تورم موجود کشور بالاتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی طیب نیا در حاشیه جلسه امروز شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار مهر که پرسید آیا با وجود اجرای هدفمندی یارانه ها دولت تورم را طبق وعده خود به ۲۵درصد خواهد رساند، گفت: نرخ تورم ۲۵ درصدی که از سوی دولت برای سال ۹۳ در نظر گرفته شده با احتساب اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها است و در غیر این صورت نرخ تورم کمتر از این رقم تحقق می یافت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به پرسش مهر افزود: بسیاری از کارشناسان داخلی و کارشناسان صندوق بین المللی پول پیش بینی می کنند نرخ تورم ایران کمتر از ۲۵ درصد شود که امیدواریم این پیش بینی تحقق یابد.

وی تصریح کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی بدنبال آرامش و ثبات اقتصاد کلان و بازار ارز است و اجازه نخواهد داد برخی عوامل بازار را متشنج کنند.

طیب نیا در پاسخ به این سئوال که راستی آزمایی های فرم ها اجرای قانون هدفمندی یارانه ها از کی آغاز خواهد شد، تنها به این جمله بسنده کرد که مردم ایران به دولت تدبیر و امید اعتماد داشته باشند.

تعیین نرخ سود بانکی به صورت دستوری خلاف شرع است

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به سئوالی مبنی بر نرخ سود بانکی نیز گفت: تعیین نرخ سود بانکی به صورت دستوری خلاف شرع است و وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان رئیس مجمع بانکهای دولتی به هیچ عنوان قصد مداخله در تعیین نرخ سود بانکی را ندارد.

این عضو کابینه دهم خاطرنشان کرد: برای اولین بار در تاریخ ایران نرخ سود بانکی بالاتر از نرخ تورم است و به طور قطع سرمایه گذاری بر روی نرخ سود بانکی در بانکها از هر بازاری سودآورتر است.

این خبر تکمیل می شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار