|
|
کدخبر: ۱۶۷۱۸۹

سروری در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران گفت: شورای شهر تهران هنوز روی رینگ اصلی کارهای اولویت دار قرار نگرفته و روی کارهای سمبلیک و نمادین اسیر است.

پرویز سروری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیمبا اشاره به سالروز تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار داشت: شورای دوره چهارم شهر تهران با افزایش تعداد کمیسیون ها از ۳ به ۶ تلاش کرد زمینه کار کارشناسی بیشتر و فراگیرتری فراهم کند و موضوعات مختلف را به صورت دقیق تری مورد توجه قرار دهد.

وی با بیان این که کلان شهر تهران که به نوعی یک " کشور شهر " است، معضلات و مشکلات متنوعی در آن وجود دارد، ادامه داد: به عقیده بنده شورای شهر تهران هنوز روی رینگ اصلی کارهای اولویت دار قرار نگرفته و روی کارهای سمبلیک و نمادین اسیر است البته شاید دلیلش این باشد که تعداد بسیاری از اعضای شورای شهر جدید هستند و طبیعتا چند ماهی فرصت نیاز است تا اولویت ها به شکل مناسب تر شناسایی کنند.

* از رفتار تشریفاتی و نمادین فاصله گرفته شود / نگاه حاشیه ای زمینه ساز رقابت های سیاسی

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: فکر می کنم همه ما باید تلاش کنیم مبتنی بر اولویت هایی که در تهران وجود دارد، گام برداریم و از رفتار تشریفاتی و نمادین فاصله بگیریم تا فضای بررسی نیازهای شهر در دستور کار قرار گیرد, به عقیده بنده نگاه نمادین و حاشیه ای در شورای شهر می تواند زمینه را برای رقابت های سیاسی فراهم کند که این امر ترمز بزرگی برای کارآمدی شورای شهر محسوب می شود.

وی افزود: به طور حتم باید در ادامه راه تغییر رویکردی داشته باشیم البته نمی خواهم اقدامات گذشته را مانند بررسی بودجه و برنامه ۵ ساله شهرداری که در راستای آن اقدامات مناسبی انجام شد را نادیده بگیرم اما امیدوارم در عمل به طور جدی تر به موضوعات اولویت دار بپردازیم.

سروری تصریح کرد: در حال حاضر موضوعاتی که در دستور جلسات شورا قرار می گیرد هنوز در محور اولویت ها قرار نگرفته در حالی که این موضوع مسئله مهمی است و امیدواریم با تغییر در این روند بتوانیم کارنامه مناسب تری در سال های آینده کسب کنیم.

* اعضای شورا دریافته اند که در تنش های سیاسی راه نجاتی وجود ندارد

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ظرفیت خوبی در شورای چهارم تجمیع شده و نمایندگان از توانمندی های بالایی برخوردارند هر چند از دو گروه سیاسی هستند اما بعد از فراز و فرودهای سیاسی که در روزهای اول با آن مواجه بودیم رفته رفته به این عقلانیت جدی دست پیدا کرده اند که در تنش های سیاسی راه نجاتی وجود ندارد و در این بین مردم آسیب می بینند بنابراین بهتر است در یک تعامل کارشناسی کار را جلو ببریم.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید رقابت را برای کار بهتر در شهر انجام دهیم و اجازه ندهیم تنش های سیاسی ترمز خدمت به مردم باشد، گفت: فکر می کنم مجموعاً شورای دوره چهارم در این مدت کارنامه بدی ندارد اما می تواند در ادامه فعالیت خود بهتر باشد، به نفع شهر مسائل اولویت دار را مورد بررسی قرار دهد و به لوایح بیشتر از طرح ها توجه داشته باشد.

* اکثر بررسی های شورا متوجه طرح هاست / باید به لوایح توجه بیشتری شود

وی افزود: متأسفانه در شورای چهارم اکثریت بررسی ها متوجه طرح ها بوده که به عقیده بنده این طرح ها فاقد کار کارشناسی قابل توجه هستند این در حالی است که وقتی لوایح پیشنهاد می شود طبیعتاً ظرفیت های کارشناسی بهتری را به دنبال دارند از این رو باید این مسئله را تفکیک کنیم.

سروری تصریح کرد: در شورای چهارم ترکیبی از دو جناح سیاسی کشور به وجود آمده است که اگر بتوانیم مانند شورای سوم یک کارنامه وزین و مناسب نشان دهیم، وجود تفاوت ها، رقابت های مثبت به وجود آورد و این رقابت ها سرعت در ارائه خدمت به مردم را به همراه داشته باشد می تواند به همه عرصه های مختلف کشور مانند دولت، مجلس و سایر شهرها تسری کند.

وی ادامه داد: با ایجاد شرایط مذکور شورای شهر می تواند الگوی خوبی باشد که در عین تفاوت دیدگاه در یک تعامل رقابتی توانسته ارائه خدمت مناسب تری به مردم داشته باشد. البته روزهای بدی در روزهای نخست شورای شهر سپری کردیم و رقابت های سیاسی مخرب و غیر حرفه ای باعثشد آسیب های جدی به نگاه مردم به شوراها وارد شود اما پس از آن بود که اعضای شورای شهر به یک جمع بندی عقلانی رسیدند که ادامه تنش های سیاسی و رقابت های سیاسی در شورا موجب هدر رفتن سرمایه های بزرگ مردم و شهر خواهد شد و ظرفیت سوزی خواهد کرد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران درباره نگرانی برخی افراد از حضور افراد اصلاح طلب در شورای شهر و تکرار تجربه انحلال دوره نخست شورا، گفت: این نگرانی در حال حاضر کمتر شده ولی در روزهای نخست فعالیت شورای شهر، فضایی به مراتب بد تر از شورای دوره اول را سپری کردیم به گونه ای که احساسمان این بود که به دومین انحلال شورای شهر منجر خواهد شد.

وی افزود: اما با کنترل و مدیریتی که صورت گرفت امروز این دغدغه ها کمتر شده و شورای شهر در روندی کارشناسی نسبت به گذشته به سر می برد البته هنوز وضعیت مطلوب نیست و رگه های سیاسی در شورا دیده می شود. در جریان آتش سوزی خیابان جمهوری باز هم مشاده کردیم که عده ای خواستند از این موضوع بهره برداری سیاسی کنند، در موضوعات دیگر نیز خیز سیاسی برداشته می شود اما بین دوستان اصلاح طلب کسانی هستند که به شدت این نگاه ها را نهی کرده و تلاش می کنند که در یک روند تعاملی با رقابتی سالم و به نفع مردم حرکت کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار