|
|
کدخبر: ۱۶۷۳۵۸

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران از پلمب ۳۳۰ باشگاه ورزشی خبر داد و گفت: در حال حاضر قبح فروش مکمل های غیرمجاز به مانند عرضه مواد مخدر شده است. بنابراین باشگاه ها حق فروش هیچ مکملی را ندارد، براین اساس بازرسی ها نیز در سال ۹۳ بیشتر می شود.

لطفعلی پورکاظمی در گفت وگو با خبرنگار سلامتخبرگزاری تسنیم، با اشاره به بازرسی از حدود ۸ هزار باشگاه ورزشی در کشور اظهار داشت: الحمدالله نسبت به سال گذشته عملکرد باشگاه های ورزشی در زمینه جلوگیری از ترویج و توزیع مواد نیروزا بهتر شده است و موارد بهداشتی و پزشکی نیز ارتقا یافته است.

پلمب ۳۳۰ باشگاه ورزشی

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران ادامه داد: در طی ۳ سال گذشته ۳۳۰ باشگاه ورزشی در کشور به دلایل مختلف تخلفاتی پلمب شدند، و به طور میانگین در هر سال ۱۱۰ باشگاه ورزشی از جمع ۸ هزار باشگاه براساس بازرسی های که صورت پذیرفت پلمب شدند.

پورکاظمی در پاسخ به این پرسش که بیشتر باشگاه های پلمب شده مربوط به چه رشته ورزشی است، افزود:بیشتر باشگاه های پلمب شده مربوط به رشته پرورش اندام، بدنسازی و بادی بیلدینگ هستند.

وی ادامه داد: برای امسال هم نهایت تلاش را داریم تا بتوانیم میزان بازرسی ها را با هماهنگی کمیسیون ماده ۵ و حراست وزارت بهداشت و وزارت ورزش به صورت مستقیم و غیر مستقیم بیشتر کنیم.

باشگاه های ورزشی حق فروش مکمل ندارد

پورکاظمی تصریح کرد: باشگاه های ورزشی حق فروش هیچ مکملی را ندارد، البته شاید تعداد معدودی این کار را انجام دهند ولی نسبت به گذشته وضعیت باشگاه ها بسیار مطلوب تر شده است زیرا در سالهای قبل، مکمل ها در باشگاه ها به صورت ویترین عرضه و توزیع می شد.

قبح فروش مکمل های غیرمجاز به مانند عرضه مواد مخدر

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایط باشگاه های ورزشی بهتر شده است، البته شاید تعداد معدودی از باشگاه ها اقدام به عرضه مکمل کنند ولی به صورت آشکار نیست و به نوعی قبح فروش مکمل های غیرمجاز به مانند عرضه مواد مخدر شده است، براین اساس مربی نباید به ورزشکار مکمل توصیه و تجویز کند، بلکه باید با هماهنگی پزشک ورزشی این کار صورت پذیرد و خرید مکمل های مجاز ورزشی نیز باید در داروخانه ها صورت پذیرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار