|
|
کدخبر: ۱۶۷۳۶۷

کمیجانی خبر داد؛

خبرگزاری تسنیم: قائم مقام بانک مرکزی گفت: این بانک قصد دارد که تعیین نرخ سود تسهیلات را بر عهده بازار قرار دهد و با رقابتی که بین بانک ها وجود دارد، نرخ های سود سپرده و تسهیلات به آرامش برسد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، اکبر کمیجانی در جمع خبرنگاران در مورد نرخ سود تسهیلات بانکی پس از مشخص شدن نرخ سود سپرده ها، افزود: وضعیت نرخ سود تسهیلات بانکی در حال بررسی است و گزارش آن به شورای پول و اعتبار ارایه خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد که با آرام بخشی در نرخ سود سپرده ها اثرات آن بر نرخ سود تسهیلات هم مشخص شود.

کمیجانی در پاسخ به این پرسش که آیا نظر بانک مرکزی تعیین نرخ سود تسهیلات توسط خود بانک ها است، گفت: همانطور که نرخ های سود سپرده با توافق بانک ها مشخص شد، نرخ سود تسهیلات هم اینگونه تعیین می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تعیین نرخ سود یک ساله تا ۵ ساله ۲۲ درصد، موجب انتقال سپرده های بلند مدت به سمت سپرده های یک ساله نمی شود، اظهار داشت: با توجه به کاهش نرخ تورم در ماه های اخیر، بانک ها در خصوص نرخ سود سپرده ها باید شرایط کاهش نرخ تورم را مد نظر قرار دهند و فکر می کنم در صورتی که این مساله مورد توجه قرار نگیرد، تعهد پر ریسک برای بانک ها به وجود می آید.

وی افزود: دلیل اصلی و توجیه این تفاهم ایجاد شده آگاهی و بصیرت بانک ها از شرایط اقتصادی کشور بوده است.

قائم مقام بانک مرکزی در پاسخ به پرسشی دیگر در خصوص هدف گذاری بانک مرکزی برای نرخ رشد نقدینگی در سال ۹۳، گفت: هدفگذاری بانک مرکزی برای سال جاری رشد نقدینگی ۲۳ تا ۲۵ درصد است، اما این مساله ای است که در طول سال قابل تجدید نظر است.

وی در خصوص انتشار اوراق مشارکت توسط بانک مرکزی اظهار داشت: فعلا برنامه ای برای انتشار اوراق مشارکت در دستور بانک مرکزی نیست.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار