|
|
کدخبر: ۱۶۷۳۶۸

مدیرعامل اتحادیه تولید کنندگان فرش دستباف ایران در گفت وگو با تسنیم خبر داد

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل اتحادیه سراسری تولید کنندگان فرش دستباف ایران با اشاره به اینکه مرکز ملی فرش ایران تمایل به همکاری در تفاهم نامه ۴جانبه اشتغال زایی در صنعت فرش دارد گفت: همکاری این مرکز می تواند بازارهای جهانی مطلوبی را ایجاد کند.

عبداله بهرامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، درباره تفاهم نامه ۴جانبه برای اشتغال زایی در صنعت فرش گفت: این تفاهم نامه در جهت فراهم نمودن شرایط تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و با عنایت به سندتوسعه تعاون جهت اختصاص حداقل ۲۰ درصد از تسهیلات قرض الحسنه بانک ها، موسسات مالی و اعتباری و صندوق ها به تعاونی ها است.

وی ادامه داد: مرکز ملی فرش ایران به عنوان تنها متولی فرش دستباف کشور عزم خود را برای تحول در تمام سطوح این هنر صنعت جزم نموده است و به نظر می رسد رویکردها و برنامه ریزی های کلان مرکز با نگاهی علمی تر و صنعتی تر در حال اجرا است.

بهرامی بیان کرد: اقداماتی که مرکز ملی فرش ایران در ایجاد پاویون های نمایشگاهی خارج از کشور جهت شناسایی بازار و تجار فعال به عمل آورده و در دستور کار خود قرار داده به نوبه خود بی نظیر بوده و تکرار و تکمیل این روند می تواند برای تقویت و افزایش حضور فرش دستباف در بازارهای جهانی بسیار مطلوب و اثر گذار باشد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری شرکتهای تعاونی تولید کنندگان فرش دستباف ایران تاکید کرد: در پی تصویب تفاهم نامه چهار جانبه این اتحادیه سراسری با معاونت وزارت تعاون، صندوق مهر و سازمان فنی و حرفه ای کشور برای ایجاد ۴۳۰۰ شغل پایدار در مجموعه هنر صنعت فرش دستباف کشور خوشبختانه مدیران مرکز ملی با نیت کمک برای بهره وری بیشتر در این پروژه ابراز آمادگی کرده اند.

وی ادامه داد: این اتفاق در جای خود برای این اتحادیه و کلیه تشکل های تعاونی جای امیدواری دارد که می توانیم با هم افزایی تمامی بخش ها، زمینه ها جهش و تحول را در ساختار سنتی هنر صنعت فرش دستباف ایجاد کنیم و درصورتی که حضور ومشارکت مرکز ملی مصوب می شد، تفاهم نامه به صورت پنج جانبه اجرا می گردید. اگر این کار انجام می شد توان وظرفیت بالایی را برای اجرای مفاد تفاهم نامه ایجاد می کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار