|
|
کدخبر: ۱۶۷۴۰۱

شورای بین المللی غلات پیش بینی کرد

خبرگزاری تسنیم: شورای بین المللی غلات با پیش بینی کاهش تولید گندم ایران و چند کشور دیگر در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد انتظار دارد تولید گندم جهان در این سال ۱.۵ درصد کاهش یابد و به ۶۹۷ میلیون تن برسد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، شورای بین المللی غلات در گزارش ماه آوریل پیش بینی خود از تولید گندم جهان در سال ۲۰۱۴ را نسبت به گزارش ماه قبل ۳ درصد کاهش داد و به ۶۹۷ میلیون تن رساند.

به پیش بینی این نهاد تخصصی، تولید گندم جهان در سال جاری ۱۲ میلیون تن(۱.۵ درصد) کمتر از تولید گندم جهان در سال ۲۰۱۳ خواهد بود. در سال میلادی گذشته ۷۰۹ میلیون تن گندم در جهان تولید شده بود.

شورای بین المللی غلات کاهش تولید در کشورهای روسیه، اوکراین، کانادا، ایران، چین، مراکش و استرالیا را علت افت تولید گندم جهان در سال جاری اعلام کرده است. انتظار می رود تولید گندم اتحادیه اروپا، قزاقستان، آمریکا، آمریکای جنوبی و هند طی امسال افزایش یابد.

بر اساس این گزارش، پیش بینی شده است که سطح زیر کشت گندم در جهان طی امسال با ۱.۹ درصد افزایش به ۲۲۳.۵ میلیون هکتار برسد، اما اضافه شده است که محصول برداشت شده، احتمالا به میزان رقم تاریخی سال ۱۴-۲۰۱۳ نخواهد بود.

پیش بینی شده است که میزان تولید گندم اتحادیه اروپا به ۱۴۴.۸ میلیون تن برسد که ۲.۶ میلیون تن بیش از سال ۲۰۱۳ خواهد بود. تولید گندم روسیه امسال ۵۱ میلیون تن خواهد بود که ۱.۱ درصد نسبت به سال ۲۰۱۳ کاهش نشان می دهد.

در گزارش شورای بین المللی غلات آمده است: «پیش بینی می شود، پایین بودن قیمت های داخلی و بالا بودن حجم ذخایر در کانادا، منجر به کاهش کشت گندم شود و سطح زیر کشت گندم در این کشور به ۹.۸ میلیون هکتار برسد که ۶ درصد نسبت به سال گذشته کاهش خواهد داشت.» بر اساس این پیش بینی، میزان تولید گندم کانادا پس از ثبت رکوردی جدید در فصل گذشته، مجددا به سطح عادی باز خواهد گشت.

این گزارش حاکی است، به دلیل بروز خشکسالی در آمریکا، پیش بینی میزان تولید گندم در این کشور یک میلیون تن نسبت به گزارش قبلی کاهش یافته و به ۵۹ میلیون تن رسیده است.

انتهای پیام / / ۱۷۶

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار