|
|
کدخبر: ۱۶۷۵۰۹

دادستانی کل کشور پیرو پیگیری ها به بورس اعلام کرد که وجوه مربوط به پذیره نویسان بانک آریا با هماهنگی های صورت گرفته با بانک مرکزی به آنان مسترد شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا ابوترابی رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه ای در این خصوص اظهارداشت: پیرو پیگیری های انجام شده از دادستان کل کشور درخصوص استرداد وجوه مربوط به پذیره نویسان بانک آریا(سهامی عام در شرف تأسیس)، اسامی اشخاص حقیقی و حقوقی که می بایست مبالغ مربوط به پذیره نویسی اولیۀ بانک مذکور به آنان مسترد گردد توسط دادستان کل کشور به این سازمان اعلام گردیده است.

ابوترابی افزود: بر این اساس هماهنگی­ های لازم با مسئولان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بانک ملت صورت گرفته و به زودی وجوه مربوط به پذیره نویسان اولیۀ بانک آریا(سهامی عام در شرف تأسیس) که مورد تأیید دادستان کل کشور است به آنان مسترد خواهد شد.

رئیس اداره نظارت بر ثبت و انتشار اوراق بهادار سرمایه ای همچنین اظهار داشت: بدیهی است نحوه و زمان پرداخت وجوه مربوط به پذیره نویسان بانک یادشده به زودی به اطلاع کلیۀ پذیره­ نویسان خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، در۲۱ اسفند ماه سال ۸۹ خبر پذیره نویسی بانک آریا در بانک ملت منتشر شد در حالی که، پذیره نویسی با انتشار ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق همراه بود و الباقی سرمایه که ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر بود باید توسط گروه آریا تامین می شد.

در این بین، با انتشار خبرپذیره نویسی، خبر داغ سوء استفاده مالی ۳ هزار میلیاردی و ارتباط آن با بانک آریا موجب شد تا ادامه فعالیت این بانک متوقف شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار