|
|
کدخبر: ۱۶۷۵۷۶

رئیس انجمن ورزش های الکترونیک، سال ۹۳ را سال شکوفایی ورزش های الکترونیکی و بازی های رایانه ای عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، لقمان شاورانی رئیس انجمن ورزش های الکترونیک(بازی های رایانه ای) گفت: در صورت حمایت وزارت ورزش و جوانان و با توجه به عدم حضور کشورهای عربی در فدراسیون جهانی ورزش های الکترونیک، این امکان وجود دارد که کشورمان در هیات رئیسه صاحب کرسی شود و در صورت به دست آوردن آرای مجمع جهانی، ایران می تواند میزبان کنفدراسیون ورزش های الکترونیک آسیا در تهران باشد.

وی اظهار کرد: رئیس، دبیر و نایب رییس فدراسیون جهانی ورزش های الکترونیک با درخواست رسمی از کشورمان خواهان حضور در ایران و ملاقات رسمی وزیر ورزش و رییس کمیته المپیک هستند که انشالله مقدمات این سفر مهیا می شود.

شاورانی با بیان اینکه سال ۹۳ بدون شک سال شکوفایی ورزش های الکترونیکی و بازی های رایانه ای است، اظهار کرد: در سال گذشته برای بار سوم در طول این هشت سال مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و ریاست جمهور بر اهمیت بازی های رایانه ای جدید و بر ساخت بازی های بومی ایرانی تاکید مجدد داشتند.

وی افزود: همچنین در سال گذشته رئیس انجمن از طرف کمیته ملی الپیک به فدراسیون جهانی ورزش های الکترونیک معرفی شد و توانست با کسب آرای اعضای مجمع آن فدراسیون به عنوان ۴۳ عضو فدراسیون جهانی پذیرفته شود.

وی گفت: بازی های رایانه ای در کشور نزدیک به ۲۰ میلیون مخاطب دارد که در حوزه های ورزش و جوانان بدون شک مهم ترین بخش از اوقات فراغت جوانان با این بازی ها سپری می شود.

شاورانی با بیان اینکه پیشنهاد تشکیل و راه اندازی فدراسیون ورزش های الکترونیک در جهت ساماندهی بهتر و مناسب تر این رشته به وزیر ورزش و جوانان ارائه شده است، افزود: البته این مهم در صورت موافقت وزیر مستلزم بررسی بیشتر است و با توجه به موافقت وزیر در حوزه ورزش و جوانان کشور فصل نوینی از مدیریت را خانواده ورزش و مخاطبان آن یعنی جوانان آغاز می کند.

رئیس انجمن ورزش های الکترونیک در ادامه بیان کرد: یکی از مهم ترین ابتکارات وزیر ورزش و جوانان تشکیل شورایی در جهت ساماندهی نمایندگان ایرانی در مجامع جهانی و آسیایی رشته های ورزشی است که تاکنون دو بار این شورا با حضور وزیر و نمایندگان جهانی و آسیایی رشته های ورزشی برگزار شده است و در نهایت با این هدف که نمایندگان کشورمان در مجامع جهانی حضوری فعال تر و موثرتری داشته باشند، آئین نامه ای تهیه و به اجرا گذاشته می شود.

وی گفت: در سال جاری انجمن در نظر دارد با نزدیک شدن به فصل تابستان برنامه های آموزشی و مسابقات ورزشی مناسبی را با حمایت فدراسیون ورزش های همگانی و کمیته های استانی خود برگزار کند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار