|
|
کدخبر: ۱۶۷۵۸۱

عضو هیات مدیره کانون شورای اسلامی کار استان تهران در گفت وگو با تسنیم مطرح کرد

خبرگزاری تسنیم: عضو هیات مدیره کانون شورای اسلامی کار استان تهران درباره میزان بهره وری نیروی کار گفت: افزایش نرخ بهره وری نیازمند تغییر در تمام متولیان کار است و عدم امنیت شغلی بهره وری را کاهش می دهد.

علی خدایی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، درباره اهمیت میزان بهره وری در کشور گفت: افزایش میزان بهره وری در نیروی کار در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی موثر است اما زمانی که حرف از بهره وری به میان می آید تمام ذهن ها معطوف به نیروی کار می شود.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط تنگاتنگی بین بهره وری نیروی کار وفرهنگ کار وجود دارد گفت: برای رسیدن به بهره وری بالا باید فرهنگ کار اصلاح شود. زمانی که می گوییم فرهنگ کار منظور این است که تمام متولیان کار باید فرهنگشان تغییر یابد.

خدایی افزود: بهره وری بستگی به تمام عوامل کار دارد. بهره وری باید در مواردی مانند اتلاف انرژی و اتلاف سرمایه مورد توجه قرار گیرد. حمایت از تولید نیز می تواند افزایش بهره وری را به دنبال داشته باشد.

عضو هیات مدیره کانون شورای اسلامی کار استان تهران تاکید کرد: یکی از مهمترین دغدغه های کارگران که ارتباط مستقیم با نیروی کار دارد نبود امنیت شغلی در کارگاه ها است.

وی ادامه داد: برخی تصور می کنند چون کارگر امنیت ندارد باید برای خود نمایی بیشتر کار کند در صورتی که چنین نیست. بلکه اگر کارگر امنیت شغلی نداشته باشد با بی میلی فعالیت می کند و همین مسئله موجب کاهش میزان بهره وری کار می شود.

خدایی افزود: دستمزد ارتباط مستقیم با میزان بهره وری نیروی کار دارد. یک درصد افزایش دستمزد در بلند مدت افزایش ۳.۸ درصدی بهره وری را به دنبال دارد. فرهنگ کار باید از بالا به پایین اصلاح شود.

عضو هیات مدیره کانون شورای اسلامی کار استان تهران ادامه داد: در حال حاضر مشاهده می شود که بسیاری از کارگران در واحد های تولیدی اگر بخواهند کار زیاد داشته باشند مورد سرزنش قرار می گیرند. بنابر این فرهنگ کار باید اصلاح شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار