|
|
کدخبر: ۱۶۷۷۰۶

مدیر کل اداره آموزش های شهروندی معاونت اجتماعی شهرداری تهران:

خبرگزاری تسنیم: مدیر کل اداره آموزش های شهروندی معاونت اجتماعی شهرداری تهران گفت: بخش زیادی از مشکلات به مصرف ما برمی گردد. آمارهای موجود نشان دهنده این است که ۴ برابر دنیا آب مصرف می کنیم.

به گزارشخبرگزاری تسنیمعلی محمد شاعری، رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در اختتامیه دومین جشنواره مشکات محیط زیست با تاکید بر اینکه هدف دولت و شهرداری ارتقای کیفیت زندگی مردم است، گفت: آبی که می نوشیم و هوایی که تنفس می کنیم و خاکی که تولیدکننده موادغذایی است و… تمامی این موارد سلامت و امنیت جامعه ما را تامین می کندو ما باید در حفاظت آن کوشا باشیم.

وی با بیان اینکه افزایش درجه حرارت زمین بسیار نگران کننده است، تصریح کرد: موضوع از بین رفتن جنگل ها به فاجعه تبدیل شده همچنین پدیده ریزگردها در تهران که با آن روبرو هستیم نگران کننده است و این امر به دلیل مدیریت نشدن اب است. از بین رفتن دو میلیون ماهی در فشاپویه برای ما هشدار بود که به خاطر آلودگی فاضلاب واوان و کم آبی این فاجعه رخ داد.

شاعری با تاکید بر اینکه امسال بحثکمبود آب جدی است و به احتمال زیاد جیره بندی زیاد است، خاطرنشان کرد: این جشنواره در زمینه ایده های خلاقانه با ارائه عکاسی، پوستر، قصه نویسی، نقاشی و… با کمک شهروندان به انجام رسید

به گفته وی آثار ارسالی محیط زیست دارای رشد ۲۵ درصدی بوده و و بیشترین آثار از ۱۲ محور، متعلق به محیط زیست بوده است است.

رفیع: مشکات تبلور مشارکت مردم برای رفع مشکلات است

رفیع، مدیرکل اداره آموزش های شهروندی معاونت اجتماعی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه با مشارکت خوب شهروندان جشنواره مشکات برگزار شد، افزود: امروز از تعدادی از برگزیده گان تقدیر خواهدشد. جشنواره مشکات یک جشنواره اموزشی است که با مشارکت عموم شهروندان با تولید آثار هنری در موضوعات مختلف، ناهنجاری های شهری را در این باره کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه از نظر وضعیت محیط زیست در شهر تهران گرفتار مخاطرات جدی هستیم، اشاره کرد: حیات شهروندان به موضوع محیط زیست ارتباط دارد که در حال حاضر با تهدید جدی روبروست. این ناشی از رفتار مردم است که در این شهر زندگی می کنند. جشنواره مشکات تلاش دارد بستری را فراهم کند که همه دست به دست هم دهیم تا مشکلات کاهش یابد.

رفیع همچنین اظهارکرد: با یک الگو سازی و فرهنگ سازی مبتنی بر رفتار شهروندان و همچنین هدف گذاری اصلاح الگوی مصرف و ارتقای فرهنگ نظم و قانون گذاری و همچنین ترویج حفظ مسوولیت اجتماعی در یک تعامل تلاش خواهیم کرد تا این مشکلات را کاهش دهیم.

مدیر کل اداره آموزش های شهروندی معاونت اجتماعی شهرداری تهران بخش زیادی از مشکلات محیط زیست را مربوط به مصارف روزانه شهروندان عنوان کرد و گفت: بخش زیادی از مشکلات به مصرف ما برمی گردد. آمارهای موجود نشان دهنده این است که ۴ برابر دنیا آب مصرف می کنیم. اگر دنیا توانسته مصرف آب را کاهش دهد ما هم می توانیم. بخش دیگری از مشکلات به دلیل عدم رعایت قانون است و مربوط به مردم و اماکنی است که محیط زیست را آلوده می کند.

رفیع با اشاره به ۱۰۰ هزار آثار مختلف شهری که در این جشنواره دریافت شده است، تصریح کرد: تمامی آثار ویژگی های مشترک داشتند و یک پیام آموزشی را به ما انتقال می دادند که در این آثار طرح مسائل و مشکلات، در کنار راهکارهایی برای رفع مشکلات را از شهروندان دریافت کردیم. جشنواره مشکات در دوسال گذشته که برگزار شده شاهد حضور یک میلیون نفر از شهروندانی بوده که آثار خود را به این جشنواره ارسال کردند و در این بین کودکان و نوجوانان و همچنین دانشجویان آثار فاخری را ارسال کرده که راهکاری برای رفع معضلات شهری بودند.

رفیع با تاکید بر اینکه ۱۲ موضوع مهم شهری در دومین جشنواره مشکات به شهروندان فراخوان داده شده ادامه داد: مشکات ۳ در سال جاری برگزاری می شود و امیدواریم بتوانیم مشارکت مردم را بیش از پیش شاهد باشیم.

به گفته رفیع حل مشکلات شهری تنها با مشارکت شهروندان امکان پذیر است.

وی افزود: اولویت ما دو موضوع مهم ترافیک و محیط زیست است تا بتوانیم با یک همکاری بین بخشی زمینه ای را برای حل این مشکلات فراهم کنیم و در این باره حضور شهروندان را برای حل مشکلات شهر تهران خواستاریم. باید باورهای شهروندان را اصلاح کنیم تا رفتارهای بهتری داشته باشند و این موضوع نیاز و ضرورت است.

باقرصاد: کارخانجات باید چیزی را تولید کنند که با طبیعت سازگار باشد

باقرصاد، قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه باید کارخانجات چیزی را تولید کنند که با طبیعت سازگار باشد، خاطرنشان کرد: دو برخورد با موضوع محیط زیست می توان داشت؛ برخورد ریشه ای و برنامه ریزی شده و همچنین برخوردهای سطحی. یعنی تولید آنچه برای طبیعت ضرر دارد را انجام ندهیم و پسماند و زباله را در منازل خود تفکیک کنیم تا محیط زیست آلوده نشود

وی با ابراز امیدواری در سال مدیریت جهادی و عزم ملی افزود: حوزه خدمات شهری و مدیریت شهری امیدوار است بتواند در موضوع پسماند، آب، فضای سبز و خودروها فعالیت های شاخصی را به انجام رساند تا در کنار این نشست ها و جشنواره ها بتوانیم راهکارهایی را عملی کنیم.

امرودی: می توانیم محیط زیست و هوای شهر تهران را نجات دهیم

حجت الاسلام امرودی، قائم مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه می توانیم محیط زیست و هوای تهران را نجات دهیم و شهر خوبی را بسازیم تصریح کرد: برخی کارها مستقیم به محیط زیست برمی گردد و یکی از این موارد پسماند است. جای تاسف است که در برخی محلات شهر تهران، روزی سه مرحله زباله جمع اوری می شود. باید به حجم و تولید زباله توجه کنیم تا در حمل و نقل آن صرفه جویی شود زیرا هزینه آن را شهروندان باید پرداخت کنند.

امرودی خاطرنشان کرد: هدف مشکات ایجاد یک فرهنگ است و امیدوارم مشکات درهدف گذاری های خود موفق باشد.

گفتنی است در این مراسم از تعدادی از شهروندان که آثار خود را در حوزه محیط زیست جشنواره مشکات ارسال کرده بودند تقدیر به عمل آمد. در این همایش از نفرات برگزیده جشنوراه مشکات محیط زیست تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار