|
|
کدخبر: ۱۶۷۷۳۹

دوستی در جلسه امروز شهر تهران:

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: چرا اتوبوس هایی از وزارت کشور خریداری شده که دارای نقص بوده است و چرا شهرداری آنها را تحویل گرفته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، محسن سرخو در شصت و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در پایان اظهارات معاون شهردار درباره حادثه واژگونی اتوبوس شرکت واحد در بزرگراه آزادگان، اظهار داشت: قصور اصلی در این موضوع متوجه شهرداری است. ۲۰ سال پیش در یکی از کشورهای همسایه مرکز آموزشی احداثشد وقتی نماینده شهرداری برای بررسی این مرکز جهت ارائه پایان کار در محل حاضر شد به دلیل چوبی بودن درها پایان نامه را تأیید نکرد و اعلام کرد تا زمانی که رنگ ضد حریق به درها زده نشود مجوز پایان کار ارائه نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از سال ۸۶ شهرداری می دانسته که شیشه های این اتوبوس ها خطرساز است، ادامه داد: چرا شهرداری با این عرض و طولش نتوانسته شیشه های این اتوبوس ها را عوض کند. نباید بگوییم ۳ هزار اتوبوس داریم که مانند بمب درشهر تردد دارند و ما نمی توانیم کاری انجام دهیم. مدیریت شهری مکلف است با هر روشی که می تواند رفع خطر کند.

عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران تصریح کرد: ۷ سال زمان برده و شهرداری نتوانسته چند شیشه را عوض کند پیشنهاد بنده این است که یک نفر از بخش بازرسی و حقوقی شورا با نظارت ریاست شورا تشکیل شود و موضوع را مورد بررسی قرار دهد که آیا راننده واجد شرایط بوده، آیا اتوبوس های موجود این خطرات را ندارند.

وی گفت: نخست وزیر یکی از کشورها به دلیل غرق شدن یک کشتی استعفای خود را اعلام کرده است این موضوع را نیز صرفا جهت اطلاع بیان کردم!

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه باید بپذیریم همه مقصر هستیم گفت: باید به دلیل استاندارد نبودن بسیاری از ساختمان ها نسبت به پلمپ آنها اقدام کنیم این درحالی است که ۳۰ درصد ناوگان ما را همین اتوبوس ها تشکیل می دهد آیا می توانیم اعلام کنیم همه اتوبوس ها و تاکسی های غیراستاندارد یکباره از رده خارج شوند.

وی ادامه داد: بنده به صراحت می گویم که شهرداری بدون هیچ اغماضی باید نسبت به برخورد با هر پدیده غیراستانداردی در شهر اقدام کند. اگر می خواهیم به وظایفمان عمل کنیم باید از امروز بگوییم اتوبوس های غیراستاندارد از رده خارج و ساختمان های غیراستاندارد پلمپ شوند.

اسماعیل دوستی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز با طرح این پرسش که چرا اتوبوس هایی از وزارت کشور خریداری شده که دارای نقص بوده است و چرا شهرداری آنها را تحویل گرفته گفت: آیا همان روزها تذکری درباره اینکه این اتوبوس ها مطمئن نیستند داده بودید آیا مکاتبه ای صورت گرفت. اصل مطلب این است که در خریدهای خارجی و داخلی دقت نمی کنیم اما آیا کارشناسی هم وجود نداشته که این اتوبوس ها را بررسی کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار